معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی مدارس کشور با بیان اینکه اولویت اصلی این سازمان تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است، افزود: بر همین اساس امسال ۷ هزار کلاس درس به فضای آموزشی کشور اضافه می‌شود.
کد خبر: ۹۰۳۶۳۱۶
|
۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰
مهراله رخشانی در حاشیه بازدید از پروژه‌های نیمه تمام اداره آموزش و پرورش تربت حیدریه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسانرضوی، اظهار داشت: اولویت نخست سازمان توسعه نوسازی مدارس، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است و به لحاظ اینکه بخشی از سرمایه کشور در این پروژه‌ها هزینه شده و هیچ استفاده‌ای از آن نمی‌شود متناسب با اوضاع کشور نیست و هر چه سریعتر باید ساماندهی شوتد.

وی تصریح کرد: بخشی دیگر از این پروژه‌های نیمه تمام به دلیل اینکه میانگین عمر آن‌ها حدود ۱۰ سال است و باید متناسب با استاندارد‌های جهانی و ملی بروز رسانی شوند به ناچار تخریب و مجدد تکمیل خواهند شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی مدارس کشور با بیان اینکه اولویت اصلی این سازمان تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است، افزود: بر همین اساس امسال ۷ هزار کلاس درس به فضای آموزشی کشور اضافه می‌شود.

مشارکت ۱۰ هزار میلیارد ریالی خیرین مدرسه ساز

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: بخشی دیگر از پروزه‌های نیمه تمام، خیر ساز هستند که خیرین آورده خود را که حدود ۵۰ درصد است را اجرایی کرده و دولت نیز باید سهم خود را برای تکمیل این پروژه‌ها تخصیص داده و عملیاتی کند.

رییس سازمان توسعه و نوسازی مدارس کشور با بیان اینکه تعهد خیرین امسال ۱۸ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته، افزود: سال گدشته خیرین ۸ هزار میلیارد ریال متعهد شده بودند که نیمی از ان‌ها تحقق یافته و امسال نیز بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد ریال برای ادامه پروژه‌های خیر ساز متعهد شدتد که انتطار می‌رود بین چهار تا پنج هزار میلیارد ریال آن عملیاتی شود.

رخشانی مهر بیان داشت: در پایان سال گذشته و سه ماهه نخست امسال ۱۰۰ درصد ردیف اعتبارات خیرین تامین اعتبار شده و از طریق سازمان برنامه و بودجه به ادارات کل ابلاع شده و این اتفاق خوبی برای سرعت بخشیدن به پروژه‌های خیر ساز است.

رییس سازمان توسعه و نوسازی مدارس کشور گفت: در سال ۹۷ و بر اساس برنامه ششم توسه ۵ درصد از اورده خیرین در هر سال به عنوان اعتبارات هزینه‌ای در جشنواره‌های آموزش و پرورش در نظر گرفته خواهد شد.

وی در خصوص پروژه بزرگ آموزش و پرورش در دبیرستان امیر کبیر گفت: پروزه‌ها متناسب با اعتبارات ملی و استانی تنظیم خواهد شد که مهمترین مولفه آن جانمایی و کار مطالعاتی و کارشناسی است که به آن‌ها اعتبار تعلق خواهد گرفت.

رییس سازمان نوسازی مدارس کشور افزود: مسوولان شهرستان تربت حیدریه چنانچه بعد از یک کار مطالعاتی و کارشناسی به این جمع بندی رسیدند که این پروژه در این مکان قابلیت اجرا دارد نسبت به تامین اعتبار آن اقدام خواهیم کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها