خبرهای داغ:
بیانیه سازمان بسیج جامعه زنان کشور به مناسبت هفته عفاف و حجاب:
پس از گذشت چندین سال از تصویب قانون « عفاف و حجاب» و مشخص کردن وظایف 26 دستگاه ، وزارتخانه، سازمان و موسسه، آیا وقت آن نرسیده است که دستگاه های مسئول با قاطعیت و وظیفه شناسی بیشتر با شکل دهی برنامه های هم افزا و هماهنگ اقدامات سازنده ای برای اجرای این قانون انجام دهند؟
کد خبر: ۹۰۳۶۳۲۲
|
۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، در بیانیه سازمان بسیج جامعه زنان کشور آمده است: پایبندی به عفاف و حجاب از مصادیق مهمی است که مبین هویت عفیفانه زن ایرانی به تمامی جهانیان است. بدون شک باید از احیاء فرهنگ " عفاف و حجاب" به عنوان یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی نام برد که در تمام جهان پژواک گسترده ای داشته و بسیاری از جنبش های عفیفانه در دنیا از این دستاورد ارزشمند شکل گرفته است.

عفاف و حجاب نه تنها یک مصونیت جسمی است بلکه مصونیت اندیشه ای نیز می باشد که دشمن آن را با سیاست زدگی به مسئله ای جهانی تبدیل کرده است.

تهاجمی که طی 200 سال گذشته فرهنگ و سبک زندگی همه کشورهای جهان از جمله کشور ما را به مخاطره انداخته است و به تقابل با فرهنگ و ارزش های جوامع پرداخته ، عفاف و حجاب یک مقوله انسانی و فطری است تا بشر بتواند به آسایش بیرون و آرامش درون دست یابد.

زمان زیادی است این امر مهم فرهنگی اجتماعی مورد هجمه سنگین جنگ نرم دشمن قرار گرفته و جامعه را به سمت اهداف و تفکرات پوچ غربی هدایت می کند و در شرایطی که بدخواهان نظام اسلامی و استکبارجهانی در شبیخون گسترده فرهنگی قصد دارند عزت و افتخار زن و مردم مسلمان ایرانی که همانا غیرت، عفت و حجاب اوست را هتک کنند و با شبهه و تمسخر در تلاش هستند این زینت بندگی و دژ محکم حریم خانواده را سخیف و کوچک جلوه دهند، وظیفه اصلی بر دوش زنان و مردان ما است تا در حفظ این پاکیزگی تلاش کنند.

دیروز مردم مسلمان و انقلابی ما در واقعه مسجد گوهرشاد با خون خود در مقابل استبداد و سرسپردگی رژیم پهلوی ایستادند از غیرت ، عفاف و حجاب خود صیانت کردند و بدون شک همین مردم آگاه و بصیر امروز نیز در هجمه ای که از طریق رسانه ها، ماهواره ها، فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به معرفت دینی و تفکرات ملی و اسلامی آنان وارد می شود از غیرت، عفت و پاکی زنان و مردان خویش صیانت خواهند نمود.

از آنجا که نوع پوشش و سطح حجاب به عنوان یک مولفه فرهنگی، از مبانی اصیل انقلاب اسلامی به شمار می آید دستگاه های مختلف کشور موظفند با همکاری مجدانه خود مقدمات اصلاح آن را فراهم آورند.

وقت آن است این سوال اساسی مطرح شود که پس از گذشت چندین سال از تصویب قانون « عفاف و حجاب» و مشخص کردن وظایف 26 دستگاه ، وزارتخانه، سازمان و موسسه، آیا وقت آن نرسیده است که دستگاه های مسئول با قاطعیت و وظیفه شناسی بیشتر با شکل دهی برنامه های هم افزا و هماهنگ اقدامات سازنده ای برای اجرای این قانون انجام دهند؟

این سوال در افکار عمومی وجود دارد که دستگاه های فرهنگی مسئول در این حوزه با وجود تاکیدات فراوان رهبر معظم انقلاب به اهمیت موضوعات فرهنگی چه اقدامات اثربخشی برای ترویج فرهنگ " عفاف و حجاب" در بین آحاد مردم جامعه انجام داده اند؟

همچنین این پرسش اساسی و مهم مطرح است که چرا بسیاری از دستگاه های مسئول در حوزه برنامه ریزی موضوعات زنان و خانواده در راستای هم صدایی با جریانات غربی، به جای داشتن نگاهی جامع به تمام مسائل حوزه زنان، تمام اهتمام خود را صرف مسائل جانبی کرده است و از سایر امور مهم و اساسی از جمله مسأله عفت مداری و پاک زیستی زنان و دختران این کشور غافل شده اند؟

آیا وقت آن نرسیده است که دستگاه های مذکور از آرزوی دست یابی به استانداردهای غربی در حوزه زنان و خانواده دست بشویند و با اتخاذ سیاست های فرهنگی اجتماعی مناسب ، در راستای ارتقای گوهر وجودی زنان که به صورت ویژه در منش عفیفانه خود را بروز و ظهور می دهد تلاش کنند؟

بسیج جامعه زنان کشور بنا به وظیفه شرعی و قانونی خود ، ضمن تلاش برای تحقق جامعه ای عفت مدار سایر مسئولین دستگاه های مختلف نظام را به جدی گرفتن معضلات فرهنگی جامعه خصوصا موضوع مهم عفاف و حجاب بین زنان و مردان جامعه توصیه می کند.

امید است که به تبع این اقدامات مطالبه گرا، عزمی راسخ در مسئولین فرهنگی کشور برانگیخته شود تا با اجرای برنامه های هماهنگ و هم افزا منشأ تحولات سازنده ای در این حوزه باشند چرا که یدالله مع الجماعه(دست خدا با کار جمعی همراه است).

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها