خبرهای داغ:
مشهورترین پایگاه اینترنتی سعودی رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه را به "هیتلر" توصیف کرد.
کد خبر: ۹۰۳۶۳۴۲
|
۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، پایگاه اینترنتی سعودی "سبق" در گزارشی تحت عنوان "با آغاز دور دوم ..تکبر هیتلر جدید ترکیه را به فروپاشی مالی و امنیتی سوق می دهد"، به پیروزی دوباره رجب طیب اردوغان به ریاست جمهوری ترکیه پرداخت.

 این پایگاه سعودی اردوغان را "هیتلر" توصیف کرد تا از این طریق وی را به "دیکتاتوری" در ترکیه متهم کند.

پایگاه سبق مدعی شده است که سیاست اردوغان بر پایه دشمن تراشی در بین کشورهای منطقه باعث سقوط ارزش لیره شده است.

این پایگاه در گزارش خود به اطلاعاتی استناد کرد که شبکه تلویزیونی اماراتی اسکای نیوز عربی آن را پخش کرد.

شبکه اسکای نیوز عربی به نقل از فهد دیباجی تحلیلگر سیاسی گفت: "رفتارهای متکبرانه و متهورانه اردوغان علیه مخالفانش از اواسط ماه ژوئیه سال 2016 میلادی یعنی به زندان انداختن حدود 77 هزار نفر و اخراج یا تعلیق یا برکناری بیش از 170 هزار نفر از مشاغل خود تاکید می کند که اردوغان به هیتلر جدیدی تبدیل شده است. همه اینها فقط گلوله برفی است که روز به روز بزرگتر می شود و تر و خشک را با هم می سوزاند؛ به ویژه که هر روز بر شمار مخالفان و متنفران و مظلومان افزوده می شود".

تیتر و گزارش پایگاه "سبق" بحث و جدل گسترده ای را در شبکه های اجتماعی به همراه داشت؛ به گونه ای که کاربران آن را "اقدامی تحریک آمیز برای بر هم زدن روابط با کشوری دانستند که عربستان روابط گسترده ای با آن دارد".

کاربران گفتند: انتشار این خبر چند روز بعد از تبریک رسمی سعودی به اردوغان برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری بسیار سوال برانگیز است.

برپایه این گزارش، اکثر رسانه های سعودیِ نزدیک به مراکز تصمیم گیری به طور تقریبا روزانه علیه اردوغان و دولت ترکیه مطلب منتشر می‌کنند و آنها را با مسائل تروریستی مرتبط می کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها