نماینده مردم فارس در مجلس در گفت و گو با «بسیج» مطرح کرد
افضلی گفت: تحلیل علمی و برنامه ریزی دقیق در زمینه صنعت گردشگری مهم ترین مشکل فعلی کشور است، و برای مناطق دارای پتانسیل گردشگری هیچ برنامه مدونی اندیشیده نشده است.
کد خبر: ۹۰۳۶۳۵۳
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۵
سید حسین افضلی نماینده مردم فارس در مجلس در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج، پیرامون چالش‌های صنعت گردشگری کشور، ظرفیت‎ها و کاستی‎های این هنر و صنعت عنوان کرد: یکی از راههایی که سریع و با سرمایه کم می‎تواند ایجاد اشتغال زایی کند بحث گردشگری است.

وی بیان کرد: صنعت گردشگری کشورهای دیگر بسیار فعال تر نسبت به کشور ما بوده و بخش عمده درآمد آن‏ها از صنعت گردشگری تامین می‌شود.

افضلی تصریح کرد: گردشگری کلید خوبی برای حل مشکلات اشتغال کشور بوده و برای انجام این کار نیز سرمایه کمی لازم است.

وی اظهار داشت: تحلیل علمی و برنامه ریزی دقیق در زمینه صنعت گردشگری مهم ترین مشکل فعلی کشور است، و برای مناطق دارای پتانسیل گردشگری هیچ برنامه مدونی اندیشیده نشده است.

افضلی عنوان کرد: متاسفانه بخش زیادی از سرمایه کشور در بخش گردشگری از کشور خارج می‎شود و افراد زیادی به کشورهای دیگر سفر می‎کنند.

وی بیان کرد: در صورتی که در کشور امکانات رفاهی برای مردم کشور فراهم و محیا باشد و بتوانند به راحتی سفر کنند، بنابراین نیازی به سفر به کشورهای خارجی ندارند و به نحوی ازخروج سرمایه از کشور جلوگیری می‌شود.

افضلی در پایان گفت: صنعت گردشگری کشور بایستی برنامه اجرایی عملیاتی در این زمینه تدوین و نیز مجموعه مدیران کشوری نیز در همه بخش‎ها به بخش گردشگری کمک و این بخش را احیا کنند تا بتوانیم با سرمایه اندک اشتغال زایی داشته باشیم.
ارسال نظرات