خبرهای داغ:
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قم مطرح کرد
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قم گفت: اکنون ظرفیت تولید برق خورشیدی در استان، ۱.۴ مگاوات است، اما برای تولید ۱۱ مگاوات برق خورشیدی در قم، پروانه صادر شده است.
کد خبر: ۹۰۳۶۴۱۳
|
۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۲
صدور پروانه برای تولید ۱۱ مگاوات برق خورشیدی در قم
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، مهدی آهنین پنجه با اشاره به وضعیت مصرف برق در بافت فرسوده شهر قم اظهار کرد: این شهر دارای هزار و ۷۰۰ هکتار بافت فرسوده است و طول شبکه برق در این بافت، هفت هزار کیلومتر است و این شبکه نیاز به بازسازی دارد.

وی ادامه داد: ظرفیت تولید برق نیروگاه حرارتی قم ۷۰۴ مگاوات است، اما به صورت عملی ۶۰۰ مگاوات توسط نیروگاه تولید می‌شود، همچنین اکنون ظرفیت تولید برق خورشیدی در استان قم، ۱.۴ مگاوات است، اما برای تولید ۱۱ مگاوات برق خورشیدی در این استان، پروانه صادر شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قم افزود: در حالی که قیمت فروش هر کیلووات برق در استان، ۸۰ تومان است، شرکت توزیع برق استان، هر کیلووات برق خورشیدی را از مردم به قیمت ۸۰۰ تومان خریداری می‌کند.

آهنین پنجه با اشاره به سرمایه گذاری بخش خصوصی در تولید برق خورشیدی در استان قم اظهار کرد: شرکت‌ها و افراد زیادی از مردم برای سرمایه گذاری در تولید برق خورشیدی به شرکت توزیع برق استان مراجعه کردند، همچنین کمیته امداد استان قم هم اقدام به نصب پنل‌های خورشیدی در منازل تعدادی از مددجویان خود کرده است.

وی ادامه داد: زمان بازگشت سرمایه در سرمایه گذاری در تولید برق خورشیدی در حدود چهار سال است، به همین دلیل سرمایه گذاری در این بخش سودآور است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قم افزود: سالیانه پنج هزار مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور اضافه می‌شود، اما در مقابل ۸ درصد مصرف برق مردم در ایران بالا می‌رود، امسال به دلیل کاهش بارش‌ها، ۳۰ درصد از ظرفیت تولید نیروگاه‌های برقابی کشور کاسته شد و به این دلیل کمبود برق در ساعت پیک مصرف به وجود آمد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بخش صنعت استان قم در سال جاری با امضای تفاهم نامه با شرکت توزیع برق استان در مدیریت مصرف ۴۲ مگاوات برق به این شرکت کمک کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها