خبرهای داغ:
رئیس مرکز ملی فرش ایران سلیقه سازی را یک کار ضروری در صنعت فرش دانست و تصریح کرد: این کار در گذشته به خوبی توسط تولیدکنندگان فرش ابریشم قم انجام شد.
کد خبر: ۹۰۳۶۴۱۸
|
۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۱
فرش ایران نیازمند سلیقه سازی است/ایجاد ۲.۵ میلیون فرصت شغلی در صنعت فرش
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، فرشته دست پاک در جلسه کمیته فرش استان قم که پیش از ظهر امروز برگزار شد با اشاره به ارزش فرش ایران اظهار کرد: این کالا در گذشته جزو سه کالای صادراتی کشور بود و فرش اشتغال زایی زیادی در ایران دارد، حدود ۲.۵ میلیون نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در زمینه فرش مشغول هستند.

وی ادامه داد: هیچ صنعتی در کشورمان به اندازه صنعت فرش در خصوص اشتغال تاثیرگذاری ندارد، ایجاد شغل در این صنعت ارزان است و با حدود ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان امکان ایجاد شغل در صنعت فرش است، همچنین این صنعت می‌تواند اشتغال زایی در روستا‌ها داشته باشد.

رئیس مرکز ملی فرش ایران افزود: صنعت فرش نیازمند حداقل سرمایه گذاری است، برای ایجاد یک شغل براساس نظر سازمان مدیریت و برنامه ریزی بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان است، اما با ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان امکان ایجاد شغل در صنعت فرش وجود دارد.



نگاه مثبت دنیا به فرش دستباف ایران

دست پاک محوریت ایجاد اشتغال در صنعت فرش را با بخش خصوصی دانست و تصریح کرد: در بازار‌های جهانی نگاه مثبتی به فرش دستباف کشورمان وجود دارد، اگرچه رقبایی از هند، چین و نپال در این عرصه در جهان داریم، ولی این کشور‌ها نخواهند توانست که بازار‌های صادراتی فرش دستباف ایران را به دست بگیرند.

وی ادامه داد: ایران بزرگترین صادرکننده فرش دستباف جهان است و تنوع زیادی در فرش دستباف در ایران و استان قم شاهد هستیم، شبکه توزیع زیادی را برای فرش دستباف در داخل و خارج از کشور داریم.

رئیس مرکز ملی فرش ایران افزود: یکی از مسائل ضروری در صنعت فرش دستباف، سلیقه یابی است. این کار باید توسط اتحادیه‌ها انجام شود و باید به دنبال صیانت از فرش دستباف باشیم تا مسیر را برای توسعه صادرات این کالا هموار کنیم.

دست پاک، سلیقه سازی را یک کار ضروری در صنعت فرش دانست و تصریح کرد: این کار در گذشته به خوبی توسط تولیدکنندگان فرش ابریشم قم انجام شد، همچنین به دنبال راه اندازی نمایشگاه دائمی فرش استان قم هستیم.
ارسال نظرات