نمایندگان مردم در خانه ملت، بر لزوم برخورد و مقابله جدی با فساد و پولشویی و تقویت بخش خصوصی تاکید کردند.
کد خبر: ۹۰۳۶۴۴۰
|
۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۷
 
 

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از خبرگزاری خانه ملت، گروه اقتصادی؛ روز گذشته حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در نشستی که با دعوت ایشان از رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت برگزار شد، با تأکید بر توانایی کشور برای عبور از مشکلات اقتصادی با برخورداری از روحیه‌ی انقلابی و مجاهدت، کار و تلاش شبانه‌روزیِ مسئولان و همکاری و همراهی آحاد مردم، شرایط و الزامات استمرار پیشرفت و حرکت پرشتاب به سمت اهداف را بیان کردند.

ایشان «اشراف و اعمال قدرت دولت بر مبادلات مالی برای جلوگیری از عملیات مخرب نظیر قاچاق و پول‌شویی» را ضروری دانستند و با اشاره به برخی تخلفات انجام‌شده در استفاده از ارز دولتی گفتند: باید با سامانه‌های مربوط و یا مقررات قانونی جلوی چنین تخلفات آشکاری گرفته شود.

«جدی گرفتن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی»، «اقدام بهنگام و علاج واقعه قبل از وقوع» و «مبارزه‌ی واقعی با فساد» محورهای بعدی مورد تأکید رهبر انقلاب اسلامی در این نشست بود.

در همین راستا خبرگزاری خانه ملت، درباره وظایف قوای سه گانه در تحقق بیانات مقام معظم رهبری در حوزه مقابله با فساد، پولشویی، اقتصاد مقاومتی، برخورد با واردکنندگان غیرقانونی خودرو و تقویت بخش خصوصی با نمایندگان به گفت وگو پرداخته که به شرح زیر است:

 
سید ناصر موسوی لارگانی

 

موسوی لارگانی: مبارزه موثر با فساد اقتصادی نیازمند اقدام و عمل است/انسداد روزنه های فساد اقتصادی مطالبه عمومی

سیدناصر موسوی لارگانی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره ضرورت برخورد قاطع با متخلفان اقتصادی، گفت:بدیهی است برای توسعه و پیشرفت اقتصادی باید از هرگونه رانت و فساد اقتصادی جلوگیری شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد:مقام معظم رهبری اشاره کردند برخی دستگاه ها و افراد در مسائل اخیر سکه و ارز تخلف کرده اند بنابراین باید ضمن برخورد با مسببین تخلفات اقتصادی، از مسئولان مربوطه خواسته شود تضمین های لازم را ارائه کنند که اقدامات لازم برای جلوگیری از تخلفات را انجام دهند.

متن کامل این گفت وگو را اینجا بخوانید

 
علی بختیار

 

بختیار: بخش بزرگی از پولشویی سیستم بانکی در حوزه مواد مخدر است/قوای سه گانه برای مبارزه با پولشویی باید هماهنگ شوند

همچنین علی بختیار با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای هیئت دولت و تاکید ایشان بر اعمال قدرت دولت بر مبادلات مالی برای جلوگیری از عملیات مخرب پولشویی، گفت: بنابر فرمایشات مقام معظم رهبری یکی از آسیب های جدی در داخل کشور فساد و رانت خواری است که در این راستا مجلس، دولت و قوه قضاییه باید برای مقابله جدی با فساد و پولشویی اقدام کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه نظر مقام معظم رهبری درباره FATF این بود که مجلس در این زمینه قانون داخلی تصویب کند، افزود: مجلس نیز در این زمینه قوانین داخلی همانند منع تامین مالی تروریسم و اصلاح قانون پولشویی را مصوب کرد، لذا اقدامی که مجلس باید در این راستا انجام دهد اصلاح ضوابط و مقررات و از سوی دیگر نظارت برای از بین رفتن پولشویی در داخل کشور است.

متن کامل این گفت وگو را اینجا بخوانید

 
حضور  سیداحسن علوی در غرفه خبرگزاری خانه ملت

 

علوی:بخش خصوصی موتور محرک تکمیل پروژه های عمرانی/منابع دولتی کفاف طرح های نیمه تمام را نمی دهد

سیداحسن علوی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با هیات دولت مبنی بر ضرورت واگذاری پروژه های عمرانی به بخش خصوصی، گفت: در خصوص ضرورت واگذاری پروژه های عمرانی به بخش خصوصی قوانین بسیاری از جمله اصل 44 قانون اساسی موجود است.

نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در قانون برنامه ششم توسعه بر ضرورت واگذاری همه پروژه های عمرانی که حاکمیتی نیست تاکید شده است، افزود: با توجه به دستور موکد مقام معظم رهبری باید زمینه تسریع در این نوع واگذاری ها فراهم شود.

متن کامل این گفت وگو را اینجا بخوانید

 
جواد حسینی کیا

 

حسینی کیا: دولت قبل از قوه قضائیه متخلفان را معرفی کند / خسارات وارده به اقتصاد کشور مطالبه شود

سیدجواد حسینی کیا در خصوص تاکیدات مقام معظم رهبری در برخورد با متخلفان واردات خودرو، اظهار داشت: فصل الخطاب همه اقدامات قانون و فرمایشات مقام معظم رهبری به عنوان کسی که جایگاه ولایت دارد، است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با تاکیدات رهبر انقلاب اسلامی مبنی بر برخورد با همه افرادی که در امر اقتصادی کوتاهی و تخلف کرده‌اند، رسالت قوه قضائیه بسیار سنگین است و باید بدون اغماض با متخلفان برخورد کند، گفت: خود دولت باید قبل از قوه قضائیه متخلفان را از سمت خود عزل و به مردم معرفی کند.

همچنین می توانید متن کامل این گفت وگو را اینجا بخوانید

 
علی اکبر کریمی

 

کریمی: تقویت بخش خصوصی نیازی به قانون جدید ندارد/سایه سنگین رانت بر سر خصوصی سازی در ایران

علی اکبر کریمی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای هیئت دولت و تاکید ایشان بر تقویت بخش خصوصی، گفت: مهمترین عاملی که سبب تقویت بخش خصوصی می شود باور داشتن به توانمندی مردم و سپردن اقتصاد به مردم است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه باید مردم را در فعالیت های اقتصادی به میدان آورد، افزود: مردم ظرفیت های عظیمی به لحاظ سرمایه، تخصص و مدیریت دارند و قطعا سطح کارایی و اثرگذاری مردمی از مجموعه دستگاه های دولتی و رویکردی که بخواهد فعالیت های اقتصادی و اداره بنگاه ها و شرکت ها را توسط دولت انجام دهد، بهتر است.

متن کامل این گفت وگو را می توانید اینجا بخوانید

خبرگزاری خانه ملت، حضرت آیت الله خامنه ای در پایان این نشست گفتند: جداً معتقدم دولت به شرط انجام اقداماتِ لازم، خواهد توانست بر مشکلات فائق آید و توطئه‌های آمریکا را ناکام بگذارد.

ارسال نظرات