خبرهای داغ:
وارثی گفت: اگر سه ضلع دولت، مردم و رسانه ها به خوبی در کنار هم قرار گیرند دیگر شاهد بزه و جرم نخواهیم بود چرا که دولت به تنهایی قادر به اداره جامعه نخواهد بود.
کد خبر: ۹۰۳۶۴۵۶
|
۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین علیرضا وارثی در جلسه شورای اداری بهزیستی که با حضور مسوولان استانی در سالن جلسات فرمانداری قزوین برگزار شد ضمن تبریک هفته بهزیستی بیان کرد: دنیا و جامعه در حال صنعتی شدن است و به تناسب آن ماشینی شدن و فرهنگ خاص مدرنیته، دنیا را فرا گرفته و اثرات صنعتی شدن تاثیر اسفباری بر انسجام خانواده ها بجای گذاشته است.
 
وی گفت: آسیبهای اجتماعی یکی از جدی ترین دغدغه های جامعه ما است و اهمیت موضوع به مرحله ای رسیده که مقام معظم رهبری، با همکاری سه قوه، سکان رسیدگی به این امر را در دست گرفته است.
 
مدیر کل بهزیستی استان قزوین اظهار کرد: سلامت اجتماعی یکی از واژه هایی است که کمتر به آن توجه شده که شامل همسر آزاری، کودک آزاری، معلول آزاری، اعتیاد و طلاق در تمام جوامع و بیشتر خانواده ها همه را درگیر کرده است.
 
وارثی عنوان کرد: امروز غفلت های نطام های آموزشی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در جامعه نمایان است و نمی توان از آن چشم پوشی کرد.
 
وی افزود: دودستگی در آموزش و‌پرورش را می توان در تیزهوش و غیرتیرهوش بودن دانش آموزان مشاهده کرد که روشی اشتباه از سوی نظام آموزشی کشور بوده و رقابت برای برتر بودن در محور امر آموزش و پرورش قرار گرفته در حالی که در دنیا این امر در حوزه آموزش از بین رفته است.
 
مدیرکل بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: در نظام بهداشت و درمان اگر در واکسینه کردن کودکان، یک قطره فلج اطفال، در زمان مناسب به آنها داده نشود محصولش فلج شدن تعدادی کودک است که هزینه های زیادی برای دولت و خانواده دربرخواهد داشت. 
 
وارثی اضافه کرد: امروز بجای اینکه ایثار و ‌گذشت در خانواده وجود داشته باشد اشرافی گری جایگزین شده و موجب به هم ریختگی خانواده ها شده و اگر در جامعه سرمایه گذاری خوبی شود دیگر شاهد کودک آزاری و کودکان کار در جامعه نخواهیم بود.
 
وی گفت: اگر سه ضلع دولت، مردم و رسانه ها به خوبی در کنار هم قرار گیرند دیگر شاهد بزه و جرم نخواهیم بود چرا که دولت به تنهایی قادر به اداره جامعه نخواهد بود.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها