مدیر جهاد کشاورزی میانه با اشاره به آغاز برداشت عدس در این شهرستان از اوایل تیرماه گفت: پیش بینی می شود سه هزار تن عدس در سال جاری برداشت شود.
کد خبر: ۹۰۳۶۴۸۶
|
۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، جلال رحیم زاده افزود: در سال زراعی جاری 4 هزار و 450 هکتار از اراضی دیم شهرستان به کشت عدس اختصاص یافته که در مقایسه با سال گذشته 25 درصد افزایش دارد.
وی اضافه کرد: با توجه به بارندگی به موقع در اوایل بهار امسال، به لحاظ رعایت اصول درست زراعی و خاک ورزی حفاظتی و اعمال کشت انتظاری، متوسط عملکرد 600 کیلوگرم در هکتار خواهد بود.
رحیم زاده با بیان اینکه حبوبات سبب پایداری در تولید سایر محصولات از جمله گندم می شود، اظهار داشت: گسترش کشت حبوبات به لحاظ توانائی در تثبیت ازت خاک از مناسب‌ترین و بهترین تناوب حیاتی برای سیستم زراعی محسوب می‌شوند.
مدیر جهاد کشاورزی میانه ادامه داد: امسال بر اساس برنامه پروژه امنیت غذایی ایران ایکاردا در سطح 8 هکتار با استفاده از ارقام مرغوب و استفاده از کشاورزی حفاظتی جهت حفظ بقایای گیاهی و پایداری خاک، ارایه مشاوره های کارشناسی و برگزاری کلاس های آموزشی به کشاورزان برنامه ریزی شده است.
رحیم زاده گفت: افزایش سطح زیر کشت حبوبات با توجه به اقتصادی بودن و اشتغالزایی بالای محصول از برنامه ریزی های این مدیریت برای سال های آتی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها