نماینده ولی فقیه در سپاه سلماس گفت: اسلام برای همه جوانب زندگی قوانین عادلانه ای دارد.
کد خبر: ۹۰۳۶۴۹۹
|
۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت الاسلام علی جعفرنژاد در همایش بزرگ عفاف و حجاب که در محل پارک ملت در جوار شهدای گمنام سلماس برگزار شد، گفت: در آیین حیات بخش اسلام برای زن شخصیتی فوق العاده و منزلتی والا مقرر شده است.

وی افزود: زن در اسلام به عنوان موجودی یاد شده چه باید مورد تکریم و مشمول مهر و محبت قرار گیرد به گونه ای که در قرآن کریم سوره ای به نام نساء با ۱۷۶ آیه نازل شده است.

جعفرنژاد گفت: علاوه بر این در اسلام برای تمامی جوانب زندگی فردی، اجتماعی، خانوادگی، زناشویی و حقوق زن قوانین عادلانه‌ای وضع شده است و از زنان شایسته آنچنان یاد می‌کند که گویی هیچ فرشته ای نمی‌تواند به مقام او نائل آید.

وی تصریح کرد: در میان قوانین آسمانی که خدای متعال با توجه به نیاز زن به امنیت و آرامش بر او مقرر کرده است حکم حجاب است و آن قانونی است که نه برای محدود کردن استعدادهای زنان بلکه برای محدود کردن خطرهایی است که استعدادها و موجودیت زن را تهدید می کند.

این مسئول افزود: دیدگاه اسلام به اجتماع و مسائل آن کاملا حکیمانه است اسلام می‌خواهد جامعه ای آنچنان پاک بسازد که در آن اثری از فساد و انحراف وجود نداشته باشد از جمله عوامل اساسی که پاکیزگی اجتماعی و سلامت اخلاقی را ضمانت می کند حکم حجاب است که موجب صیانت خانواده و جلوگیری از هم پاشیدگی آن می گردد.

وی گفت: حجاب ایمنی بخشنده و نگهبان جامعه است و هرگز هیچ جامعه ای نمی تواند از پاکی و امنیت اجتماعی برخوردار باشد مگر وقتی که زنانشان نخواهند بی بندوبار و برهنه باشند زیرا بی حجابی همچون بیماری وبا در صورت گسترش در میان توده مردم بسیار زود همه را آلوده و بیمار می‌کند.

حجت الاسلام جعفرنژاد گفت: دین اسلام با دوراندیشی کامل پیروان خود را به حجاب و ترک خودنمایی امر می کند تا پیش از وقوع حوادث خانمان برانداز و شیوع فساد ریشه‌های آن را خشک و رشد فساد اجتماعی را ناممکن سازد.

انتهای پیام

 

ارسال نظرات