خبرهای داغ:
مجید خدابخش؛ استاندار آذربایجان شرقی به همراه جمعی از مسئولان و نمایندگان استان در مجلس از کارگاه و نمایشگاه دست‌بافته‌های عشایری «حمید دواتی کاظم‌نیا» بازدید و به مسائل و مشکلات این کارگاه رسیدگی کرد.
کد خبر: ۹۰۳۶۵۰۹
|
۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی استانداری، حمید دواتی کاظم‌نیا با ایجاد کارگاهی در منطقه مغان، اقدام به احیای بسیاری از سبک‌ها و شیوه‌های فراموش شده یا رو به فراموشی دست بافته‌های روستایی و عشایری منطقه آذربایجان از جمله جاجیم‌بافی و سوماک‌بافی با استفاده از پشم‌های دست‌چین و دست‌ریس کرده که نمونه‌ای از آثار و دست‌بافته‌های وی در کارگاهی در تبریز به نمایش گذاشته شده است.

در حاشیه این بازدید همچنین از کاشی ماندگار «حمید دواتی کاظم‌نیا» به پاس بیش از ربع قرن فعالیت مستمر وی در راستای احیای دست‌بافته‌های بومی و سنتی آذربایجان رونمایی شد.

کاشی ماندگار به عنوان نمادی ملی از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور برای حفظ میراث فرهنگی ناملموس و معنوی ایران و با هدف شناسایی و معرفی محل سکونت و فعالیت هنرمندان، اهالی فرهنگ، علم و دین، چهره های ماندگار، شاخص و تاثیرگذار در یک رشته فرهنگی و هنری نصب می‌شود

ارسال نظرات