استاندار سیستان و بلوچستان گفت: افزایش ارتباطات فرهنگی و اقتصادی با کشورهای منطقه نظیر هندوستان در اولویت این استان است.
کد خبر: ۹۰۳۶۵۲۶
|
۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۹

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، سید دانیال محبی، استاندار سیستان و بلوچستان  در دیدار کنسول هندوستان که در دفتر استاندار برگزار شدگفت: در شرایط کنونی توسعه مبادلات اقتصادی دو جانبه بین کشورها فرصت مناسبی برای برون رفت از مشکلات منطقه ای است.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت ها به عنوان فرصت بهره گرفت، تاکید کرد: تلاش ها برای استفاده منطقی، برنامه ریزی شده و موثر از قابلیت ها و ظرفیت ها و توانمندیها باید افزایش یابد.

محبی با اشاره به اجرای طرح های مهم و اقتصادی کلان در این استان نظیر راه آهن، گاز و انرژی های نو گفت: با اتمام این طرح ها در آینده نزدیک کشورهای منطقه می توانند از مزایای آنها بهره مند شوند.

استاندار سیستان و بلوچستان بر توسعه گردشگری و مبادلات فنی و مهندسی میان سیستان و بلوچستان و هندوستان تاکید کرد.

این مسئول با بیان اینکه تلاش داریم از ظرفیت های مشترک بهتر، موثرتر و مناسب تر استفاده شود گفت: شرایط آب هوایی سیستان و بلوچستان به گونه ای است که از آن می توان به عنوان یک هندوستان کوچک در کشت انواع محصولات کشاورزی یاد کرد.

استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: می توان از ظرفیت کشت قاره ای در بستر سواحل مکران بیشترین و بهترین بهره را در افزایش مبادلات گرفت.

جاکارت پراتاب سینگ، کنسول هندوستان در زاهدان نیز در این نشست با اراه گزارشی از فعالیتهای انجام شده توسط این کنسولگری گفت: 543 فقره ویزا در سال2017صادر شد که 456 ویزای آن توریستی، 42 ویزا دانشجویی و بقیه تجاری بوده است.

وی افزود: تمام تلاش این کنسولگری بر همکاری با متقاضیان سفر به هندوستان معطوف شده تا خاطره خوشی را از مردم کشور ما به یاد داشته باشند.

پراتاب سینگ از راه اندازی بانک پاسارگاد در بمبئی خبر داد و افزود: با راه اندازی این بانک بزودی کمک های خوبی برای افزایش تبادلات اقتصادی در دوران تحریم میان 2 کشور برداشته خواهد شد.

کنسول هندوستان در زاهدان با اشاره به سفر معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به هندوستان که فردا انجام خواهد شد، این سفر را گام مهمی در افزایش ارتباطات منطقه دانست.

وی از آغازبکار صدور الکترونیکی ویزا به هندوستان خبر داد و افزود: از این پس افراد می توانند از طریق اینترنت نسبت به درخواست صدور ویزا به صورت الکترونیک اقدام کنند.

استان سیستان و بلوچستان به سبب موقعیت جغرافیایی و همسایگی با چند کشور از طریق مرز زمینی و دریایی از جایگاه خاصی برای کشورهای همسایه برخوردار است بگونه ای که هم اینک کنسولگری های هندوستان، افغانستان و پاکستان با استقرار در شهر زاهدان مرکز این استان فعالیت دارند.

این استان بیش از 1100 کیلومتر مرز زمینی با افغانستان و پاکستان و افزون بر 310 کیلومتر مرز دریایی در دریای عمان دارد.
ارسال نظرات