امام جمعه شهرستان بندرلنگه:

حجاب یک ارزش ضروری برای زندگی است

امام جمعه شهرستان بندرلنگه، گفت : حجاب یک ارزش دینی، ملی و انسانی برای مسلمانان است.
کد خبر: ۹۰۳۶۵۴۳
|
۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد رکنی امام جمعه شهرستان بندرلنگه در اجتماع بزرگ مردمی حافظان حریم خانواده که همزمان با سراسر کشور به مناسبت هفته عفاف و حجاب با حضور جمعی از بسیجیان ولایتمدار و مسئولین شهرستان  برگزار شد، حجاب را از ضروریات زندگی انسان مسلمان دانست  و خاطر نشان کرد: مسئله حجاب و عفاف تنها مختص بانوان نبوده بلکه مردان را هم شامل می شود و با رعایت آن از طریق پوشش، گفتار و رفتار مناسب می توان بسیاری از آسیب های نشات گرفته از آن را کاهش داد.

حجت الاسلام و المسلمین رکنی در ادامه افزود: همانطور که رعایت حجاب از طرف بانوان امری ملزوم محسوب می شود عفاف و رعایت آن از طرف آقایان هم ضروری است چرا که در قرآن و روایات حجاب و عفاف را یک ارزش دانسته و به طور مکرر از آن یاد کرده است.

وی، تصریح کرد: بانوان برای در امان ماندن از تعرض و تهاجم افراد سودجو ظرافت های خود را در پوشش حجاب همچون مرواریدی در صدف حفظ کنند.این ارزش مهم مختص ظاهر و پوشش نیست بلکه باید در گفتار و رفتار نیز مورد توجه قرار گیرد .

خطیب جمعه شهرستان بندرلنگه یکی از راه های حفظ عفت زن را پوشش و ظاهر مرتب همسر دانست و عنوان کرد: امروز مبارزات دشمن علیه حجاب در بعد سیاسی وسعت پیدا کرده چرا که از مطالب منتشر شده در فضای مجازی علیه حجاب بانوان به عنوان یک سلاح سرد تبلیغاتی و پیشبرد اهداف سیاسی خود استفاده می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین رکنی در پایان خاطر نشان کرد : خداوند متعال حجاب را به عنوان یک دستور قرآنی برای زنان قرار داد وآنان را مکلف به رعایت حجاب کرد. حجاب و عفاف لازم و ملزوم یکدیگرندبنابراین رعایت آن توسط بانوان سبب عقب ماندگی آنها نشده بلکه به عنوان یک ارزش وجودی زن را در برابر ناملایمات حفظ می کند.

ارسال نظرات