رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به حمایت از ایده‌های دانش‌بنیان و اختراعات و ابتکارات حوزه کشاورزی خبر داد و افزود: برای حل مشکلات موجود نیاز است تعاملا ت. وهمکاری بین این دو مجموعه ارتقا یابد.
کد خبر: ۹۰۳۶۵۷۷
|
۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، خلیل نیکشاد بعد از ظهر امروز در جلسه هم‌اندیشی با مخترعان و مبتکران و مسئولان اجرایی ‌سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری استان اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر بخش کشاورزی استان با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو است که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به فرسایش خاک و از دسترس خارج شدن مواد آلی از مزارع حاصلخیز و تجمع خاک رس‌ها در پشت سدها اشاره کرد.

وی با اشاره به حمایت از ایده‌های دانش‌بنیان و اختراعات و ابتکارات حوزه کشاورزی خبر داد و افزود: برای حل مشکلات موجود نیاز است تعاملا ت وهمکاری بین این دو مجموعه ارتقا یابد تا تولیدات این مجموعه در کم‌ترین زمان ممکن به تولید انبوه رسیده و در بخش کشاورزی مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: اصلی‌ترین محورهای در نظر گرفته شده مدیریت مصرف بهینه، صنایع تبدیلی و اقداماتی در ارتباط با جلوگیری از فرسایش خاک است و در این زمینه از خلاقان و ایده‌پردزدان انتظار داریم راه‌حل اساسی برای این مشکلات پیدا کرده و برنامه‌های خود را در این زمینه متمرکز کنند.

نیکشاد تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلاتی که بخش کشاورزی هم‌اکنون با آن روبه‌رو است فاسد شدن محصولات تولیدی بخش کشاورزی است که کشاورزان را با دغدغه و چالشی بزرگ روبه‌رو کرده است که در این زمینه نیازمند استفاده از فناوری‌ها و نوآوری‌های جدید هستیم.

وی اظهار کرد: گسترش گیاهان دارویی و صنایع تبدیلی و تکمیلی از دیگر ظرفیت‌های بخش کشاورزی استان است که باید به طور ویژه و اساسی مورد توجه واقع شود چرا که این موضوع بسشتر بسیار مناسبی برای ا یجاد اشتغال و توسعه اقتصادی و بخش کشاورزی خواهد بود که در تمامی این موارد نیازمند مساعدت سازمان بسیج علمی پژوهشی وفناوری استان هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به نقش مهم پایاب سد خداآفرین در اشتغال‌زایی بسیار قابل توجه در منطقه نیز گفت: طبق پیش‌بینی‌های انجام یافته اجرای پروژه اراضی پایاب سد خداآفرین حداقل یک میلیون تن به میزان محصولات کشاورزی می‌افزاید که این موضوع به نوبه خود بسیار قابل توجه است.

ارسال نظرات