با همت شورای امربه معروف و نهی از منکر حوزه شهیده مطهره نارویی جالق شهرستان سراوان نشست بصیرتی فرهنگی عفاف و حجاب برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۳۶۵۸۴
|
۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵

به گزارش خبرنگار بسیج از سراوان، در راستای تحقق فریضه امر به معروف و نهی از منکر و حفظ عفاف و حجاب، نشست بصیرتی فرهنگی عفاف و حجاب با حضور خواهران بسیجی و دختران جوان در راستای گرامی داشت  ولادت حضرت معصومه(س) در حوزه شهیده مطهره نارویی برگزار شد.

خواهر بسیجی آسکانی، فرمانده حوزه شهیده مطهره نارویی جالق سراوان در این نشست گفت: حجاب یکی از معروفات مهم جامعه امروزی است که باید به آن عمل کنیم تا این مهم در بین نسل جوان و آینده ساز انقلاب نهادینه شود.

وی با اشاره به این مطلب که پوشش هر فرد نشان دهنده فکر، عقلانیت و شخصیت اوست افزود: یکی از دلایلی که باعث می‌شود بسیاری از بانوان جامعه پوشش نامناسب را برای خود انتخاب کنند عدم ارائه الگوی واقعی و عدم شناخت صحیح از معروفات است.

آسکانی بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر رسالتی همگانی است و وظیفه شرعی ایجاب می‌کند هر فردی، به سهم خود در اصلاح جامعه بکوشد.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج خواهران شهیده مطهره نارویی جالق سراوان اظهار داشت: خواهران باید به قدر توانایی خود، سیرت حضرت فاطمه زهرا(س) و حضرت معصومه(س) را الگوی خود قرار دهند و در راستای حفظ ارزش‌های امر به معروف و نهی از منکر قدم بردارند.

این مسئول ادامه داد: اگر می‌خواهیم فرزند اسلام و قرآن باشیم، برای این که پیرو مکتب ایمان باشیم که در روز قیامت نادم و پشیمان نباشیم باید در مسیر ارزش‌های دینی حرکت کنیم.

آسکانی عنوان کرد: حجاب تنها یکی از علامت‌های عفیف بودن فرد است و عدم رعایت خویشتنداری در نگاه، زبان و منحصر کردن مساله عفاف به رعایت حجاب و مترادف کردن این دو واژه با یکدیگر، تنها منجر به نمایش یک کاریکاتور از عفاف می‌شود؛ یعنی بایدهمه ابعاد مساله عفاف مدنظر قرار بگیرد.

وی با تاکید بر این مطلب که عواملی همچون تقویت عزت نفس، یاد خداوند، غیرت، احساس مسئولیت همراه با مهربانی از عوامل موثر در عفاف می‌باشند؛ خاطر نشان کرد: بسیجیان باید نمونه عملی رفتار و کردار در ترویج  فرهنگ عفاف و حجاب  به عنوان یک معروف در جامعه باشند؛ و با رفتار و کردار خود معروفات را در جامعه ترویج نمایند و با منکرات مبارزه کنند.
ارسال نظرات