عباسعلی نوبخت با اشاره به اینکه از ۱۳ اقلیم در جهان , ۱۱ اقلیم در ایران وجود دارد , گفت : اختلاف حرارتی بین گرمترین و سردترین نقطه در ایران حدود ۴۰ درجه است.
کد خبر: ۹۰۳۶۶۷۹
|
۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، عباسعلی نوبخت به ذخیره سازی بیش از سه میلیارد مترمکعب آب در جنگل های شمال کشور اشاره کرد و گفت : این میزان بیش از ظرفیت سد کارون و دز  است .

وی با اشاره به اینکه از ۱۳ اقلیم در جهان ,  ۱۱ اقلیم در ایران وجود دارد , گفت : اختلاف حرارتی بین گرمترین و سردترین نقطه در ایران حدود ۴۰ درجه است.

معاون امور جنگل سازمان جنگل ها افزود : منطقه هیرکانی با 2 میلیون و چهار هزار هکتار و تاج پوشش ۱۰ درصد به عنوان قدیمی ترین جنگل های جهان در ایران واقع شده است.

نوبخت با اشاره به اینکه مدیون شرایط توپوگرافی (( تحقیق بر روی شکل سطح زمین )) شمال ایران هستیم که در منطقه تالش داریم گفت: اگر این وضعیت در ایران وجود نداشت با مشکل بحران آب مواجه بودیم.

وی با بیان اینکه ۴۰ درصد آب کشور در حوزه زاگرس تامین می شود افزود: هر هکتار جنگل اکسیژن مورد نیاز ۱۰ نفر را تامین کند و جنگل های شمال اکسیژن مورد نیاز بیش از ۲۰ میلیون نفر را تامین می کنند.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور هم گفت :  اگر فرآیند نابودی در جنگل و مرتع رخ داده باشد امروز نباید جنگل و مرتع داشته باشیم درحالی که اینگونه نیست و باید با بهره گیری از مشارکت همه جانبه  مردم ، بتوانیم در فرایند موضوع منابع طبیعی به رشد لازم دست یابیم.

سرهنگ سبزعلی حفاظت از منابع طبیعی را بدون مشارکت مردم غیر ممکن دانست و افزود : آن چه را از گذشتگان تحویل گرفتیم نمی توانیم به نسل آینده تحویل دهیم و به آنان بدهکار هستیم و باید به فرایندی برسیم که اقدامات ما منجر به آبادانی کشور شود .

وی تقدیم ۱۴ شهید و ۵۰۰ جانباز برای حفظ انفال را از جمله تلاش ها برشمرد و گفت: نیروهای ما دست از صیانت انفال نخواهند کشید.

وی با اشاره به اینکه حریق های متوالی در گلستان، کازرون و غیره  افزود : ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی و ۷۰ درصد حریق های حادث شده ، سهوی است و چاره ای نداریم که مشارکت مردم را طلب کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها