خبرهای داغ:
امام جمعه تکاب گفت: کاهش تمایل به ازدواج یک معضل جدی است.
کد خبر: ۹۰۳۶۶۸۳
|
۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱

 

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، با همت ناحیه مقاومت بسیج تکاب، اجتماع بزرگ مردمی حافظان حریم خانواده با حضور مسئولین شهرستان و عموم مردم  در محل پارک ملت و در جوار مزار مطهر شهدای گمنام این شهر برگزار شد.

در این مراسم امام جمعه تکاب ضمن تبریک به مناسبت هفته عفاف و حجاب گفت: حجاب و عفاف از ارکان اساسی در تحکیم بنیان خانواده است و تلاش مضاعف دستگاه های فرهنگی برای توسعه مفاهیم حجاب و ارتقای سلامت اجتماعی ضروری است.

حجت الاسلام عیسی برادری افزود: نوع پوشش و حجاب، نشان دهنده سنت ها، ارزش ها و باورهای جامعه است و اسلام حجاب را از مصادیق مهم تحقق امنیت اجتماعی معرفی کرده است.

وی با اشاره به اینکه خطرات و آسیب های بد حجابی در مقایسه با بسیاری از معضلات اجتماعی دیگر بیشتر است، اضافه کرد: به خطر افتادن عزت و جایگاه زن، افزایش ناهنجاری های جسمی و روحی، کاهش تمایل به ازدواج، افزایش ناهنجاری های خانوادگی و بالا رفتن آمار طلاق از اثرات پدیده شوم بدحجابی در جامعه است.

در ادامه این مراسم، سرهنگ عارف‌نیا از یادگاران هشت سال دفاع مقدس به روشنگری در خصوص تهدیدات فضای مجازی اشاره کرد و گفت: امروزه خانواده ایرانی در سبد فرهنگی خود با شبکه‌های ماهواره‌ای، فضای مجازی، رسانه‌های مدرن و … رو به رو است که هر کدام به نوبه خود بخشی از فرآیند تأثیرگذاری در خانواده را هدف گرفته‌اند.

سرهنگ عارف نیا افزود: بعضی از شبکه‌های ماهواره‌ای به طور تخصصی تمام تمرکز خود را بر مقوله خانواده نهاده اند و پیام مشترک برنامه‌های این شبکه‌ها ترویج خانواده‌های بی‌سامان و لجام گسیخته در مقابل ساختار خانواده و تلاش در جهت تغییر باورها و ارزش ها و فرهنگ جامعه ی اسلامی می باشد.

این مسئول گفت: دشمن از طریق جنگ سخت نمی تواند به مملکت اسلامی ما ضربه ای وارد کند و از این رو وارد جنگ نرم شده و از این طریق می خواهد به مملکت اسلامی ما ضربه بزند، امروز دشمن در پشت بام های منازل ما قرار گرفته است، امروز فضای مجازی و شبکه های ماهواره ای قلب باورها و اعتقادات ما را هدف گرفته است .

وی ادامه داد: ملت عزیز ما باید امروز هوشیار باشیم و توطئه های دشمن خبیث را بشناسیم و روشنگری کنیم، امروز ما نباید فضای مجازی را در اختیار دشمن قرار دهیم، باید با حضور انقلابی و بصیرانه خود دشمنان را در این فضا نیز با شکست مواجه سازیم.

در پایان این مراسم از خواهران برتر و فعال در زمینه ی ترویج فرهنگ عفاف و حجاب تقدیر به عمل آمد.

 

ارسال نظرات