مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه فراهان در گفتگو با بسیج؛

ارتباط با نامحرم از دام های شیطان/ محبت در خانه منجر به استحکام بنیان خانواده

حجت الاسلام قاسم طاهریان گفت: در تکامل فرد و اجتماع، نهاد خانواده از جایگاه و اهمیت بسیاری برخوردار است به طوری که اگر از این امر مهم و اساسی غفلت شود، موجب انحراف فرد و جامعه می گردد.
کد خبر: ۹۰۳۶۷۲۷
|
۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۷

حجت الاسلام قاسم طاهریان مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه فراهان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی از فراهان گفت: در تکامل فرد و اجتماع، نهاد خانواده از جایگاه و اهمیت بسیاری برخوردار است به طوری که اگر از این امر مهم و اساسی غفلت شود، موجب انحراف فرد و جامعه می گردد.

وی در ادامه ضمن اشاره به آیه 21 سوره مبارکه روم در خصوص پیوند ازدواج بیان کرد: در دیدگاه اسلام نهادی محبوب‌ تر از خانواده وجود ندارد و به همین علت، ازدواج به عنوان تشکیل دهنده خانواده، محبوب‌ترین پیوند می باشد چراکه رسول خدا (ص) محبوب ترین خانه در نزد خدا را خانه ای می داند که بوسیله ازدواج آباد شده و مبغوض‌ترین خانه نیز در نزد خدای متعال، خانه ای است که بوسیله طلاق خراب شود، همچنین خداوند در آیه 21 سوره مبارکه روم فلسفه ازدواج را سبب آرامش انسانها دانسته و از این لحاظ بسیار پر اهمیت می باشد.

وی در بیان عوامل تقویت استحکام نهاد خانواده عنوان کرد: بنا بر فرمایش امام سجاد (ع) هرکس به آنچه خداوند بر وی واجب کرده عمل نماید، بهترین مردم است و به همین ترتیب اگر زوجین در خانه و در رفتارهای خودشان اصل انجام واجبات و ترک محرمات الهی را محور قرار دهند، آنان نیز می توانند بهترین خانواده را داشته باشند.

حجت الاسلام طاهریان در ادامه افزود: یکی دیگر از عوامل تحکیم بنیان خانواده، حفظ حریم خانواده از نامحرم است چراکه براساس روایات، ارتباط با نامحرم از دام های شیطان است و این عمل قلب انسان را منحرف می نماید، حال با وجود این همه تاکیدات بایستی زن و مرد هر دو در این زمینه مراقبت نمایند و حیا و عفاف لازم را در برخورد با نامحرم رعایت کنند و بخصوص اینکه وسایل و زمینه هایی که باعث از بین رفتن حیا و در نتیجه راحت شدن و عادی شدن ارتباط با نامحرم می باشد مثل ماهواره و شبکه های مجازی آلوده را از فضای خانه دور نمایند.

وی در پایان بیان کرد: یکی دیگر از عوامل پایداری نظام خانواده، محبت کردن به همسر و فرزندان می باشد و اگر انسان بتواند با تنظیم رفتار خود در خانه محیطی را بوجود آورد که زن و فرزندان از محبت اشباع گردند، قطعا هیچ عاملی نمی تواند آنها را بفریبد و نهایتا منجر به استحکام بنیان خانواده می گردد، البته مسایلی چون توسل به قرآن و اهل بیت (ع)، مطالعه کتب و متون اخلاقی، نیکی و احسان به والدین و ... نیز می تواند تاثیر بسزایی در حفظ و استحکام خانواده داشته باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار