خبرهای داغ:
فرماندار هشترود در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی هشترود افزود : کتابخانه عمومی نظرکهریزی در بستر رودخانه ساخته شده و فضای فیزیکی و عمومی این کتابخانه نامطلوب و غیر استاندارد است.
کد خبر: ۹۰۳۶۷۳۲
|
۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، امین امینیان گفت: شهرداری نظرکهریزی باید نسبت به جمع آوری فضولات حیوانی در اطراف این کتابخانه اقدام کند.
وی از دهیاران خواست برای مطالعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در روستاها کتابخانه سیار ایجاد کنند.
امینیان سرانه مطالعه در هشترود را بسیار کم دانست و بر ساخت کتابخانه های مشارکتی بین ادارات و کتابخانه ها تاکید کرد و ازخیران خواست به احداث و تجهیز کتابخانه ها ورود کنند.
وی گفت: شهرداری , دهیاران و خیرین اگر بخواهند در این شهرستان کتابخانه دیجیتال احداث کنند زمین منابع طبیعی که فاقد استفاده است در اختیار آنها قرار می گیرد.
امینیان اضافه کرد: برای بالابردن سطح علمی مردم به ویژه غنی سازی اوقات فراغت جوانان و تامین نیازهای پژوهشگران به فضای بیشتر و کتاب های علمی و متنوع نیاز داریم.
فرماندار هشترود بیان داشت: با توجه به فرا رسيدن اوقات فراغت دانش آموزان مي توان ساعت خاصي را در كنار برنامه هاي جانبي در نظر گرفت و فرهنگ كتابخواني را ترويج دهيم.
 رئیس اداره امور همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی استان نیز گفت: سرمایه گذاران و افراد می توانتد برای بخشودگی سهمی ازمالیات و کسر مالیات خود با کتابخانه ها همکاری کنند.
رحیمه ابوطالبی افزود: سرمایه گذاران و مالیات دهندگان می توانند در احداث و تجهیز کتابخانه ها از معافیت و کسر مالیاتی برخوردار شوند.
ابوطالبی از شهرداران خواست علاوه بر تجهیز کتابخانه ها در شهر به احداث مشارکتی کتابخانه ها نیز اقدام کنند.

فضای فیزیکی کتابخانه های عمومی هشترود نامطلوب است
در این جلسه از خیرین و اعضای انجمن کتابخانه های هشترود و نظرکهریزی تجلیل شد.

ارسال نظرات