خبرهای داغ:
معاون حقوقی امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:
معاون حقوقی امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه نباید فرهنگ با سیاست مخلوط شود، گفت: اگر ما یک کل واحد باشیم می‌توانیم سطح آموزشی افراد را ارتقا دهیم و زیرساخت فرهنگی می‌تواند غنای فرهنگ ما باشد.
کد خبر: ۹۰۳۶۷۵۵
|
۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۹

فرهنگ نباید با سیاست مخلوط شود/ هگمتانه سرزمینی برای اثبات سند ایران زمینبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سیدهادی حسینی در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان اظهار داشت: هگمتانه سرزمینی برای اثبات سند ایران زمین است.

وی گفت: برای تاریخ ایران و گذشته تاریخ فرهنگ و ادب ایران، همدان می‌تواند یکی از صفحات اصلی آن سند باشد.

معاون حقوقی امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه این سرزمین قابل اعتنا است، افزود: وجود بزرگانی چون بوعلی سینا، باباطاهر، عین‌القضات همدانی، مرحوم دکتر احمدی و... و بسیاری از اندیشمندانی که امروز هستند و می‌درخشند و تاثیر همدان را نمی‌توان نادیده گرفت.

وی یادآور شد: استاندار و نمایندگان مجلس نظرشان بر انتصاب یک مدیر بومی بود اما بنده معتقدم مدیریت باید در کشور بگردد، اصل این است که ما یک سازمان و تشکلی هستیم به‌نام وزارت فرهنگ و ارشاد، چه اشکالی دارد که گزینه‌ای از شهر دیگر معرفی شود مهم مدیریت است که انجام می‌شود.

حسینی در خصوص سایر نهادها گفت: بعضی از نهادهای فرهنگی هستند که در وزارت فرهنگی خیلی به آنها توجه نکردیم از جمله آموزش و پرورش که می‌تواند در حوزه فرهنگی خاستگاه و نشانگاه ما باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه در حوزه فرهنگی خیلی کار نکردیم، اگرچه ورود پیدا کردیم، تصریح کرد: کلاس‌ها و مدارسی که خطاطی و نقاشی، صوت‌، لحن، قرائت آنها خوب است را باید شناسایی کنیم و سطح آنها را ارتقا دهیم که این امر نیاز به امکانات ندارد بلکه نیاز به ظرفیت‌ها دارد.

معاون حقوقی امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز داشت: حج و زیارت، اوقاف، سپاه، بسیج، آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری و... در استان کار می‌کنند و باید با تعامل بیشتر از ظرفیت آنها استفاده کرد.

وی با بیان اینکه نباید فرهنگ با سیاست مخلوط شود، خاطرنشان کرد: اگر ما یک کل واحد باشیم می‌توانیم سطح آموزشی افراد را ارتقا دهیم و زیرساخت فرهنگی می‌تواند غنای فرهنگ ما باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات