مسئول بسيج داش اموزي سپاه روح الله استان مركزي گفت : درطرح هجرت اردوهاي دانش آموزان حدود 68160 متر از كلاس هاي مدارس مناطق محروم رنگ آميزي شده است و اين اقدام با صرفه جويي بسيار خوبي انجام گرفته و همچنين 4366 متر به ديوارنويسي و زيباسازي مدارس در سال گذشته پرداخته شده است.
کد خبر: ۹۰۳۶۷۷۳
|
۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۱

به گزارش خبرگزاري بسيج استان مركزي ؛ سرهنگ پاسدار محمد تقي اميني مسئول بسيج دانش آموزي سپاه روح الله استان مركزي درنشست خبري با خبرنگاران به تشريح اردوهاي جهادي طرح هجرت 3 در تابستان سال 97 پرداخت و افزود : هدف از برگزاري اردوهاي جهادي دانش آموزي ، آشنايي اين نسل با روحيه كار، تلاش و سازندگي مي باشد و اقدامات اين دانش آموزان به فرهنگ حفظ ونگهداري مدارس درآينده مي باشد .
مسئول بسيج داش اموزي سپاه روح الله استان مركزي درادامه به همكاري نهادهاي مختلف دراجراي اين طرح نيزاشاره و گفت : آموزش و پرورش در معرفي عرصه و زمينه هايي كه دانش آموزان درآن فعاليت خواهند نمود، كمك فراواني كرده اند و ازبسيج طلاب هم در زمينه افزايش معرفت و بينش اعتقادي براي اين نسل، با اعزام مبلغين كمك گرفته ايم و در اين راه نقش موثري را ايفا نموده اند.
وي درادامه به همكاري بسيج سازندگي هم اشاره و افزود : بسيج سازندگي با لوازم ، امكانات و اعتباراتي مناسبي كه دارد ونيازمند اين طرح مي باشد را دراختياراين مجموعه قرار مي دهد و بسيج فرهنگيان هم با اعزام استاد كاران بسيجي دراين طرح دانش آموزي كمك خوبي را انجام مي دهند .
سرهنگ پاسداراميني به تنوع اردويي دانش آموزان هم اشاره و گفت : سه نوع اردوي يك روزه ، سه روزه و ده روزه در اين طرح وجود دارد ودانش آموزان دراردوهاي يك روزه با حضور درسطح مدارس ، به ديوارنويسي وديوارنگاري اقدام ميكنند و اين اقدام با عنوان طرح پويا و با همكاري تربيت بدني آموزش و پرورش به ايجاد اشكال مورد نياز ورزشي درحياط مدارس انجام مي گيرد وهمچنين با حضور درسطح روستاهها ، به كشاورزان درجمع آوري محصولات كشاورزي كمك مي كنند.
مسئول بسيج داش اموزي سپاه روح الله استان مركزي به اردوي هاي طرح هجرت سه روزه هم اشاره و افزود : دانش آموزان به مدت هفت روز درمناطق محروم روستايي حضور دارند و با اولويت مرمت و بهسازي مدارس ،فعاليت هاي فرهنگي و تربيتي را نيزانجام مي دهند واين افراد در موضوعات آموزشي ، به دانش آموزان محروم روستايي آموزش هاي لازم را مي كنند.
وي به اردوي ده روزه اين طرح هم اشاره و افزود : در اين دوره دانش آموزان به مدت 9 روز به مرمت ، زيبا سازي وتعمير ميز و نيمكت هاي مدارس اقدام مي كنند و دردوره 10 روزه اولويت با مناطق محروم مي باشد و درسطح مدارس دختران نيز با دوخت لباس مدرسه و اهداي آن به خانواده هاي نيازمند ، كمك خوب و زيبايي را انجام مي دهند .
سرهنگ پاسداراميني با اشاره به برگزاري كنگره شهداي استان مركزي در سالجاري هم افزود : در اين طرح با اولويت مدارس دخترانه و با استفاده ازهنرمندان دانش آموز، بنا داريم تا قبل ازآغازسال تحصيلي ، تصاويري ازنقش و زحمات مادران و همسران شهداء را در روي ديوارهاي مدارس و با هدف معرفي زحمات خانواده هاي شهداء در دوران دفاع مقدس ايجاد كنيم تا در ايام شروع سال تحصيلي مورد استفاده و بازديد دانش آموزان قرارگيرد.
وی به اقدامات اين مجموعه در سال 96 هم اشاره و گفت : در سال گذشته 747 نفر دانش آموز در 118 مدرسه با حضور درفعاليت هاي اردوي جهادي شركت داشتند و همچنين تعداد45 نفر از اساتيد فرهنگي به عنوان استاد كارحضور خوب داشتند و تعداد 34 طلبه هم با هدف افزايش بصيرت ديني و اخلاقي بين دانش آموزان حضور مستمر و خوبي را به ارمغان آوردند.
وي همچنين به رنگ آميزي قابل توجه كلاس ها درسال گذشته هم اشاره و افزود : درطرح هجرت اردوهاي دانش آموزان حدود 68160 متر از كلاس هاي مدارس مناطق محروم رنگ آميزي شده است و اين اقدام با صرفه جويي خوبي انجام گرفته بود و همچنين 4366 متر به ديوارنويسي وزيبا سازي مدارس درسال گذشته پرداخته شده است.
پاسداراميني به اقدامات ديگر اين طرح هم پرداخت و گفت : تعداد 210 دست لباس دخترانه توسط دانش آموزان بسيجي دختر دراين طرح آماده شد و تحويل دانش آموزان نيازمند شد و همچنين در مجموع تعداد 400 ميز و نيمكت نيز تعمير شد و تحويل مدرسه گرديد و طراحي و بازسازي زمين صبحگاه و زمين هاي ورزشي و... نيز ازديگر اقدامات اين طرح درسال گذشته بوده است .
مسئول بسيج دانش آموزي سپاه روح الله استان به اقدامات اردوي طرح هجرت 3 در سالجاري هم اشاره و افزود : درسال 97 نيز حدود 1100 نفر در سه اردوي ياد شده و با حضور در يكصد مدرسه مناطق محروم به فعاليت و اقدامات عمراني طرح هجرت 3 خواهند پرداخت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات