خبرهای داغ:
شهردار منطقه یک قم با اشاره به تملک باغات برای تبدیل به بوستان شهری گفت: تملک باغات گلزار و اشراقی در این زمینه در دستور کار است.
کد خبر: ۹۰۳۶۷۸۳
|
۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۶:۵۸
باغات منطقه یک به بوستان شهری تبدیل می‌شود
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، مهدی اصفهانیان مقدم دوشنبه شب در آیین افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های منطقه یک شهرداری قم که در مسجد چهارمردان برگزار شد، با بیان اینکه پروژه‌های عمرانی با اعتبار ۶۰ میلیارد تومان در منطقه یک در دهه کرامت افتتاح می‌شود اظهار کرد: در مجموعه مدیریت شهری هرجا توفیقی نصیب مدیریت شهری شده مرهون همکاری و مساعدت مردم بوده و در این راستا مردم منطقه چهارمردان همراه مدیریت شهری بوده‌اند.

وی با اشاره به تلاش مدیریت شهری برای رفع محرومیت‌ها از مناطق مختلف شهر قم تصریح کرد: در این راستا با اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان با تعریف بیش از ۱۰۰ کدپروژه برنامه‌های خوبی در راستای عمران و آبادانی منطقه در دستور کار قرار داده‌ایم.

شهردار منطقه یک قم به اجرای پروژه ۵۵ متری حکیم در منطقه اشاره کرد و افزود: این پروژه به طول ۱.۵ کیلومتر در سال ۹۶ آغاز شده و کلیه اقدامات مرتبط با آن انجام شده و در اختیار مردم قرار گرفته است.

وی به احداث فاز سوم بلوار شهید روحانی اشاره کرد و افزود: احداث بلوار تعاون، بلوار محتشم کاشانی، بلوار شهید ابراهیمی و... نیز صورت گرفته و پروژه‌ها به بهره‌برداری رسیده است.

اصفهانیان مقدم از توزیع بیش از ۳۵ هزار تن آسفالت در منطقه یک خبر داد و گفت: بیش از ۱۰ هزار مترمربع پیاده‌روسازی، جدولگذاری، اصلاح هندسی معابر و بوستان‌سازی از دیگر اقدامات شهرداری منطقه بوده است.

وی اذعان کرد: با توجه به وسعت منطقه که بالغ بر هزار و ۴۵۰ هکتار است و سرانه جمعیتی ۲۲۰ هزار نفر محدودیت‌هایی در حوزه سرانه‌های فضای سبز داشتیم که با توجه به تاکید شهردار و حمایت‌های اعضای شورای شهر منابع خوبی اختصاص یافت که بهبود سرانه‌ها را در منطقه شاهد هستیم.

شهردار منطقه یک اضافه کرد: ۴۳ بوستان در سال ۹۵ در منطقه داشتیم و سرانه ۶.۵ مترمربع بود که با احداث ۷ بوستان تعداد بوستان‌ها به ۶۰ مورد و سرانه به ۷.۸ مترمربع افزایش یافت. در سال ۹۷ نیز احداث هشت بوستان را در دستور کار داریم که امیدواریم با افتتاح آن سرانه را به ۹.۵ مترمربع افزایش دهیم.

وی با تاکید بر کاشت بیش از ۳۵ هزار اصله نهار و بیش از ۱۰۰ هزار گل و گلدان در منطقه یک گفت: در حوزه تملکات برای احداث بوستان‌ها در اطراف مساجد اقدامات جدی انجام شده و سه بوستان در دستور کار قرار گرفت.

اصفهانیان مقدم با اشاره به تملک باغات برای تبدیل به بوستان شهری بیان کرد: تملک باغات گلزار و اشراقی در دستور کار است.

وی از احداث مجموعه فرهنگی ورزشی در منطقه یک خبر داد و گفت: با اعتبار پنج میلیارد تومان این مجموعه تا پایان تابستان در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.
ارسال نظرات
پر بیننده ها