خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج جامعه زنان استان گلستان :

بالغ بر 100 برنامه در هفته عفاف و حجاب برگزار شد/ پوشش در خیابان یک مسئله ی شخصی نیست/دستگاه های دولتی متاسفانه در اشاعه ی عفاف و حجاب به وظایف خود عمل نکرده اند/باید در بحث حیا در بین مردان هم تلاش شود

خانم رینب تجری مسئول سازمان بسیج جامعه زنان استان گلستان در گفتگو با خبرنگار این خبرگزاری به تشریح برنامه های انجام شده در هفته عفاف و حجاب پرداخت و گفت: برنامه ی هفته عفاف و حجاب در سطح استان گلستان از 19تیرماه الی 25 این ماه برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۳۶۷۹۱
|
۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان ، خانم زینب تجری مسئول سازمان بسیج جامعه زنان استان گلستان در گفتگو با خبرنگار این خبرگزاری به تشریح برنامه های انجام شده در هفته عفاف و حجاب پرداخت و گفت: برنامه ی هفته عفاف و حجاب در سطح استان گلستان از 19تیرماه الی 25 این ماه برگزار شد که این مراسمات به مناسبت حادثه مسجد گوهرشاد در 21 تیرماه 1315 که در اعتراض به کشف حجاب و تغییر لباس بانوان توسط عمال رژیم منحوس شاهنشاهی و کشته شدن 2هزار نفر از مردم بیگناه در راه دفاع از حجاب بوده است.

جامعه حریم خصوصی نبوده و پوشش در خیابان یک مسئوله ی شخصی نیست

وی افزود:هر روز از این ایام با عناوین خاصی نامگذاری شد که بطور مثال عفاف و حجاب احترام به خویشتن و شهروندی ، عفاف و حجاب مظهر وقار و آرامش خانواده ، عفاف و حجاب اصالت ایرانی هویت اسلامی و... نیز در این هفته نامگذاری گردید.

تجری با اشاره به اینکه در روز ولادت حضرت معصومه (س) نیز اولویت برنامه های ما نیز اجتماع مدافعان حریم خانواده در شهرستان ها بود تصریح کرد: این هفته فرصت مناسبی برای اشاعه ی فرهنگ عفاف و حجاب و استحکام بنیان خانواده در مقابله با تهاجم فرهنگی است.

مسئول سازمان بسیج بانوان استان گلستان به بیان اهداف دیگر برگزاری این مراسمات در هفته عفاف و حجاب پرداخت و بیان کرد: ترویج سبک زندگی عفیفانه در سطح جامعه ، مقابله با هجمه های پیش بینی شده دشمن ، تقویت اعتماد به نفس بانوان محجبه و گرامیداشت قیام مسجد گوهر شاد از اهداف برگزاری این مراسمات است.

وی یاداور شد : جامعه حریم خصوصی نبوده و پوشش در خیابان یک مسئوله ی شخصی نیست.

تجری گفت: شعار برنامه های امسال جاودانه باد قیام خونین گوهر شاد که عظیم ترین و مظلومانه ترین نهضت تاریخ جهان در دفاع از حجاب بود که در این هفته برنامه های شاخصی نظیر اجتماع بزرگ مردمی مدافعان حریم خانواده در 14 شهرستان که اکثر این برنامه ها در پارک ها و اماکن عمومی با حضور آحاد مردم برگزار شد.

بالغ بر 100 برنامه در این هفته برگزار شد/ دستگاه های دولتی متاسفانه در اشاعه ی عفاف و حجاب به وظایف خود عمل نکرده اند

وی در ادامه با اشاره به اینکه بالغ بر 100 برنامه در این هفته برگزار شد افزود: نشست ها و کارگاه های حریم و عفاف و حجاب ، سبک زندگی اسلامی ، تربیت حریم خانواده ، مسابقات فرهنگی در فضاهای مجازی و بزرگداشت جشن میلاد حضرت معصومه (س) ، پیاده روی عفاف و حجاب بسیجیان ، مسابقات کتابخوانی در بحث حجاب ، کلاس های مشاوره در حلقه های صالحین نیز از عمده برنامه های این هفته نیز بود.

مسئول سازمان بسیج بانوان استان گلستان از عدم همکاری دستگاه های دولتی و ذی ربط در بحث اشاعه ی فرهنگ حجاب و عفاف ناراضی بود و بیان داشت:26 دستگاه دولتی در شورای انقلاب فرهنگی برایشان در موضوع عفاف و حجاب وظیفه تعیین شده است که باید به این موضوع  آن هم در طول سال نه فقط در هفته عفاف و حجاب بپردازند و پیگیری نمایند که متاسفانه به وظایف خود آنچنان عمل نکرده اند که آسیب هایی که ما در سطح جامعه با آن روبرو هستیم بخواهد کاهش پیدا کند.

در بحث حیا در بین مردان نیز خیلی تلاش شود/ کارگاه سبک زندگی اسلامی با رویکرد تربیت مربی  در این زمینه برگزار کردیم

تجری در ادامه تصریح کرد:اگر همه ی دستگاه ها فقط همان شرح وظایفی را که در طول سال به آن دستگاه ابلاغ گردیده بخواهند کنترل ، نظارت و اجرایی نمایند حداقل آن این است که آسیب ها و مشکلات بوجود آمده در ادارات و نهادها کاهش پیدا خواهد کرد که متاسفانه این کار کوچک هم در اکثر ادارات برگزار نمیشود.

وی اقدامات صورت گرفته در بعضی از ادارات در بحث عفاف و حجاب را ، فقط چاپ بنر و کارهای روتین عنوان کرد و گفت:در ابتدای سال کارگاه سبک زندگی اسلامی با رویکرد تربیت مربی  در این زمینه برگزار کردیم و این مربی ها در اختیار رده ها قرار گرفته اند تا بتوانند موضوع سبک زندگی اسلامی بر اساس فرمایشات امام خامنه ای را برای عموم تبیین کنند و امیدوارم بتوانیم با این رویکرد تاثیر مثبتی در اشاعه ی سبک زندگی اسلامی ایرانی و فرهنگ عفاف و حجاب در بین آحاد مردم داشته باشیم.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان استان  گلستان در پایان گفت: عفاف و حجاب مختص به بانوان نیست و باید در بحث حیا در بین مردان هم خیلی تلاش شود و متاسفانه ما همیشه در طی این سال ها  شاهد این بوده ایم که این کارگاه ها و جلسات فقط مختص خانم ها برگزار می شود در صورتیکه باید برای مردان هم کارگاه هایی در باب حیا صورت بگیرد تا به تحکیم بنیان خانواده کمک شود.

انتهای پیام /

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار