مدیرعامل بنیاد برکت گفت: بنیاد امسال ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان با توجه به بودجه مصوب در بخش اشتغال سرمایه‌گذاری خواهد کرد.
کد خبر: ۹۰۳۶۸۱۶
|
۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، سعید جعفری  امروز در حاشیه ستاد مدیریت و ساماندهی آسیب‌های اجتماعی لرستان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه جلسه امروز در جهت راهبری طرح پیشرفت و آبادانی شهرستان نورآباد برگزار شد اظهار کرد:نورآباد به عنوان یکی از نقاط هدف در بحث محرومیت‌زدایی انتخاب شده است و از ضرورت‌های دولت بوده که با مشارکت مردم و نهادهای انقلابی با رویکردی هم‌افزا طی بازه زمانی سه ساله محرومیت را در این شهرستان از بین ببرد.

مدیرعامل بنیاد برکت با بیان اینکه اقدامات با محوریت اشتغال و ارتقاء شاخص‌های اجتماعی شهرستان نورآباد انجام می‌شود، افزود: درصدد استقرار ستاد راهبری طرح پیشرفت و آبادانی در شهرستان هستیم که امیدواریم با کمک دستگاه‌های اجرایی و منابع مجموعه، طرح عملیاتی شود.

جعفری بیان داشت: مردادماه سال گذشته بر اساس تفاهم‌نامه، 700 میلیارد تومان برای بخش اقتصادی و 100 میلیارد نیز جهت کارهای زیربنایی استان درنظر گرفته شد.

وی با بیان اینکه بنیاد برکت در بخش بنگاه محور با شرکت‌های اقتصادی مشارکت دارد، گفت: 21 بنگاه از لرستان معرفی شد که با بررسی‌های انجام شده هم‌اکنون سه بنگاه در مرحله پذیرش قرار دارد.

مدیرعامل بنیاد برکت تصریح کرد: در بخش اجتماع محور 90 میلیارد تومان پیش‌بینی شده است که تا دو سال آینده این میزان را اجرایی خواهیم کرد.

جعفری ادامه داد: در بسته اول اجرایی 12 میلیارد تومان در شهرستان‌های رومشکان، کوهدشت و دلفان بحث ایجاد اشتغال را داریم که تا اواخر شهریورماه عملیاتی می‌شود.

وی از مشخص شدن پروژه‌های بخش زیربنایی در استان خبر داد و افزود: هم‌اکنون در حال انعقاد قرارداد با دستگاه‌های اجرایی هستیم.

مدیرعامل بنیاد برکت خاطرنشان کرد: امسال شاهد اجرایی شدن الگوهای اجتماع محور را در استان‌های آذربایجان غربی، خوزستان، کرمان، سیستان و بلوچستان و لرستان خواهیم بود.

جعفری با بیان اینکه بنیاد برکت در بحث محرومیت‌زدایی با دولت تنها همکاری داشته و کار اجرایی انجام نمی‌دهد، افزود: آنچه در استان انجام شده در چارچوب تفاهم‌نامه بوده است و در خصوص شهرستان نورآباد نیز از بنیاد خواسته شده که در مدیریت راهبردی طرح مشارکت داشته باشد.

 مدیرعامل بنیاد برکت با بیان اینکه اولویت اول این مرکز اشتغال است، گفت: بنیاد امسال 3 هزار و 500 میلیارد تومان با توجه به بودجه مصوب در بخش اشتغال سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات