سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس می گوید نباید مبارزه با فساد و ایجاد شفافیت به قیمت متوقف شدن امور جاری کشور باشد.
کد خبر: ۹۰۳۶۸۳۳
|
۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۶
 
 
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدمهدی مفتح در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به توقف تخصیص ارز دولت به شرکت ها تا تعیین تکلیف رانت ارزی، اظهار داشت:  اینکه دولت برای شفافیت و اطلاع رسانی اقداماتی انجام می دهد کار بسیار پسندیده و قابل دفاع است، باید با فساد در سیستم ریالی و ارز در دستگاه های دولت، شبه دولتی و وابسته به دولت برخورد شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس با بیان اینکه با شفافیت اطلاعات می توان مانع فساد شد، ادامه داد: با تعیین تکلیف رانت های در گذشته می توان کشور را از مشکل حاد و فساد در دستگاه های دولتی واجرایی نجات داد.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس دهم شورای اسلامی، تاکید کرد: در کنار شفافیت اطلاعات، کشور باید اداره شود و در زمینه اجرایی مشکلات و مسائلی وجود دارد، واحدهای تولیدی نیاز به مواداولیه دارند بنابراین نباید مبارزه با فساد و ایجاد شفافیت به قیمت متوقف شدن امور جاری کشور باشد.

وی با تاکید براینکه  دولت می تواند مبارزه با فساد را همزمان با پیش برد امور اجرایی عملی کند، اظهار داشت: ممکن است  به دلیل مبارزه با فساد و رانت برای مدت محدودی در کار اجرایی کندی ایجاد شود این در شرایطی پذیرفته است که در زمینه شفافیت اقدامات مناسبی انجام شود. 

مفتح در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه مبارزه با فساد به کندی درامور اجرایی می ارزد، گفت: اعتقاد داریم که دولت می تواند هر دو مورد را با توجه به ضوابط و محدودیت های ارزی پیش ببرد؛ اما تاکید داریم که به دلیل کندی یا توقف درامور اجرایی دست از مبارزه با فساد و شفافیت اطلاعات بر ندارد، این دو موضوع نباید در تعارض با یکدیگر باشد.

این نماینده مجلس، هشدار داد: دولت نباید به دلیل طولانی شدن مبارزه با فساد و شفافیت اطلاعات از مبارزه با رانت کوتاه بیاید، مبارزه بافساد و شفافیت در اطلاعات و آمار از مهمترین درخواست های عمومی مردم است

عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، گفت:متاسفانه اعتماد مردم به دستگاه های دولتی کم شده است در صورتی که اعتماد مردم اساسی ترین سرمایه اجتماعی است، با این حساب از هر اقدام دولت برای جبران  اعتماد مردم به دستگاه های دولتی حمایت می کنیم.

ارسال نظرات