مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان گفت: همایش تکریم و بزرگداشت امام‌زادگان لرستان روز پنج‌شنبه هفته جاری در سالن همایش‌های بانک صادرات خرم‌آباد برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۰۳۶۸۴۱
|
۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۶

به گزارش خبرگزرای بسیج از لرستان، حجت‌الاسلام سید محمد طباطبایی  امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه لرستان با اشاره به ارادت مردم ایران و خصوصاً استان به ائمه اطهار علیهم‌السلام، اظهار کرد: مردم ایران از گذشته‌های دور مشتاق اهل‌بیت بودند و این محبت ریشه در دین و مذهب این مردم دارد.

وی خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر هجمه دشمنان علیه ذریه پیامبر (ص) فزونی یافته، همچنان که در گذشته نیز این حجم از هجمه بی‌سابقه نبوده است و بارها شاهد تخریب قبور ائمه بوده‌ایم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان مأنوس نمودن مردم با ائمه را راهکاری مؤثر در مقابله با تهاجم‌های دشمن عنوان و تصریح کرد: در شرایطی که دشمن درصدد دور کردن جوانان ایرانی از ارزش‌هایی همچون قرآن و اهل‌بیت علیهم‌السلام است، مأنوس کردن مردم به این ارزش‌ها می‌تواند در مقابله با هجمه‌ها مؤثر واقع شود.

طباطبایی بیان داشت: در همین راستا همایش تکریم و بزرگداشت امام‌زادگان لرستان روز پنج‌شنبه هفته جاری در سالن همایش‌های بانک صادرات خرم‌آباد برگزار می‌شود.

وی هدف از این همایش را آشنایی هرچه بیشتر جوانان با ذریه پیامبر اکرم (ص) خواند و افزود: در زمانی که مردم کشور در تألمات متعدد روحی به سر می‌برند، بقاع متبرکه می‌تواند مأمن خوبی برای رسیدن به آرامش باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان با اشاره به وجود 117 بقعه متبرکه در استان گفت: در نظر داریم طی هفته کرامت پنج همایش در استان برگزار شود که چهار مورد آن شهرستانی و یک مورد نیز استانی خواهد بود.

طباطبایی یادآور شد: در این همایش‌ها ضمن تجلیل از مقام شامخ اما‌م‌زادگان، از فعالان عرصه بقاع متبرکه همانند خدّام و هیئت‌ امناء تقدیر به عمل می‌آید.

وی با بیان اینکه برخلاف نظر عموم اما نذورات بقاع متبرکه کفاف هزینه‌های این بناها را نمی‌دهد، افزود: انجام ساخت و ساز به منظور توسعه فیزیکی بنا و همچنین برگزاری برنامه‌های فرهنگی در بقاع همچنان نیازمند کمک‌های خیرین و مردم است.

این مسئول در خصوص لزوم ساماندهی و آزادسازی حریم امام‌زاده زید بن علی (ع) نیز تأکید کرد: این مهم نیازمند همکاری دستگاه‌های اجرایی خصوصاً میراث فرهنگی است.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات