وزیر ورزش و جوانان گفت: مقام معظم رهبری در دیدار اعضای هیات دولت فرمودند از تیم اقتصادی دولت می خواهم مثل تیم ملی فوتبال مان که در رقابت های جام جهانی، دلاورانه و مقتدرانه جنگیدند و به ویژه آن دروازه بان خوب تیم، برای حل مشکلات تلاش کنند.
کد خبر: ۹۰۳۶۸۶۰
|
۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۷

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان به نقل از روابط عمومی ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان؛ دکتر مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان پس از بازدید از سالن در حال احداث ٤٥٠٠ نفری زاهدان گفت:: در قالب سفر به استان سیستان و بلوچستان بیشتر هدفمان بازدید از پروژه‌های ورزشی منطقه سیستان است تا بتوانیم برای تکمیل این پروژه‌ها تصمیم گیری کنیم.

وی اهمیت تکمیل پروژه‌های نیمه تمام ورزشی را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت:هر چه زمان اتمام پروژه‌ها طولانی‌تر شود بیشتر به اقتصاد ملی ضربه می‌خورد؛ بطوریکه یک پروژه‌ای که قرار است ظرف دو سال تکمیل شود اگر به هفت سال افزایش یابد درصد قابل توجهی باید اعتبارات بیشتری هزینه کنیم.

دکترسلطانی فر سیاست دولت را اتمام پروژه‌های نیمه تمام با توجه به مدیریت توزیع منابع دانست و تصریح کرد: در وزارت ورزش و جوانان چهار هزار پروژه نیمه تمام داریم که اگر بخواهیم منابع را به صورت مساوی برای همه این پروژه‌ها اختصاص دهیم بیش از سی سال تکمیل آن‌ها به طول می‌انجامد، بنابراین، بر اساس اولویت‌ها نسبت به استعداد و ظرفیت مناطق نسبت به تکمیل پروژه‌ها اقدام می‌کنیم که بر همین اساس سالن‌های چهار و شش هزار نفری نیمه تمام که یکی از آن‌ها در زاهدان است.

وزیر ورزش و جوانانادامه داد: استخر‌های سرپوشیده و سالن‌های دو و میدانی همچنین استادیوم‌های پنج هزار و پانزده هزار نفری در اولویت تکمیل قرار دارند.

این مقام مسئول افزود: در صددیم با برنامه ریزی نسبت به توزیع منابعی که در اختیار ما قرار می‌گیرد ظرف سال‌های ٩٧ و ٩٨ و نهایت تا پایان دولت دوازدهم این پروژه‌ها به بهره برداری برسند.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: با توجه به اقداماتی که تیم اجرایی در زمینه تکمیل پروژه‌ها داشته از سال ٩٦ تا پایان سال ٩٧ با توجه به استفاده بهینه منابع، ششصد پروژه تکمیل می‌شود.

دکتر سلطانی فر تکمیل پروژه‌ها را با استفاده از منابع ملی، استانی و ردیف‌های مختلف از جمله ٢٧ صدم درصد از مالیات بر ارزش افزوده که در قانون برنامه ششم توسعه کشور با همراهی مجلس مصوب شده؛ عنوان کرد و اظهار داشت: سرعت کار‌ها را افزایش داده ایم و نظارت‌ها را بیشتر کرده ایم تا بتوانیم اقدامات موثری را انجام دهیم.

وی استمرار در حمایت از ورزش‌های مدال آور را مورد تاکید قرار داد و گفت:: در این مدت دستاور‌ها و موفقیت‌های خوبی در عرصه ورزش قهرمانی و همگانی داشتیم از جمله موفقیت تیم ملی فوتبال که برخی تصور می‌کردند در گروه مرگ که قهرمان آفریقا، قهرمان جهان و قهرمان اروپا حضور داشتند، زنگ تفریح می‌شویم، اما تلاش غیرتمندانه بازیکنان نشاط ملی و افزایش ارتقا غرور ملی را به دنبال داشت؛ بازیکنان حتی در بازی با اسپانیا هم که شکست خوردیم، دلاورانه جنگیدند و از حیثیت کشور دفاع کردند و در مجموع این نتایج، تاریخی بود و حتی برای اولین بار بود که مقام معظم رهبری بعد از باخت به اعضای تیم خدا قوت گفتند.

دکتر سلطانی فر ادامه داد: مقام معظم رهبری در همین دیدار اخیر اعضای هیات دولت فرمودند: از تیم اقتصادی دولت می‌خواهم مثل تیم ملی فوتبالمان که در رقابت‌های جام جهانی دلاورانه و با اقتدار جنگیدند و کاری کردند کارستان و به ویژه آن دروازه بان خوب تیم، برای حل مشکلات تلاش کنند.

وزیر ورزش و جوانان گفت: نتایج تیم ملی فوتبال که باعث خوشحالی مردم شد دستاورد بزرگی بود که امیدوارم در رویداد‌های مهم پیش رو از جمله بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی هم با درخشش ورزشکاران، نتایج خوبی به ارمغان آید تا همچنان موجب حفظ حیثیت ورزش ایران باشد.
ارسال نظرات