مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی زاهدان:
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی زاهدان گفت: در تابستان امسال گروه جهادی مهر و آینه متشکل از خواهران و برادران بسیجی به خدمات رسانی به مردم در مناطق محروم استان می پردازند.
کد خبر: ۹۰۳۶۸۶۶
|
۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۵

رضا جعفری، مسئول گروه جهادی مهر و آینه و مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد زاهدان، در گفتگو با خبرنگار بسیج در زاهدان با اشاره به این مطلب که شناسایی مشکلات مناطق محروم و مطالبه گری از مسئولین از اهداف برگزاری اردو‌های جهادی بسیج دانشجویی است، گفت: گروه جهادی مهر و آینه متشکل از ۴۰ جهادگر برادر و ۳۰ جهادگر دانشجوی بسیجی خواهر در قالب گروه‌های پزشکی، فرهنگی، بهداشتی، ورزشی و برپایی کارگاه‌های آموزشی ویژه کارآفرینی و اشتغال زایی در مناطق مختلف فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به این مطلب که اردو‌های جهادی توسط دانشجویان بسیجی، باهدف خدمت رسانی به مردم کم برخوردار استان و در راستای اجرای فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر رسیدگی به محرومان برگزار می‌شود، افزود: این گروه به منظور حل مشکلات مردم، خدمت بی منت و با رویکرد فرهنگی، سازندگی، بهداشتی، عمرانی فعالیت خود را در شهرک دامداران زاهدان آغاز کرده است.

جعفری با تاکید بر این مطلب که در حال حاضر دانشجویان بسیجی در قالب جهادگران بسیجی گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی در جبهه سازندگی کشور به منظور عمران و آبادانی در استان خود مشغول به خدمت هستند، تصریح کرد: ما نباید دست از تلاش و کوشش برای آبادانی کشور برداریم و همواره مناطقی در ایران اسلامی وجود دارد که به یاری دانشجویان بسیجی و جهادگران نیازمند هستند.

این مسئول با اشاره به این نکته که ساخت سرویس بهداشتی، ساخت خانه محروم، ساخت خانه عالم و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی از اهم برنامه‌های این گروه جهادی است، افزود: جهادگران بسیجی برادر این گروه مرمت و بهسازی مسجد کوثر شهرک دامداران را از اوایل تیر ماه در زاهدان آغاز کرده اند.

جعفری با اشاره به اینکه کار فرهنگی کاری زمانبر است، ادامه داد: جهادگران خواهر در رشته پزشکی در دهه دوم مرداد ماه و برادران از اوایل شهریور ماه در شهرستان خاش به واکسیناسیون دام‌های روستاییان می‌پردازند.

مسئول گروه جهادی مهر و آینه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد زاهدان بیان کرد: این فعالیت‌های جهادی به گونه‌ای است که حتی یک گروه در یک منطقه بیش از دو سال برای دست یابی به نتایج دلخواه تلاش می‌کند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی زاهدان تصریح کرد: بانوان گروه‌های جهادی عمدتا در بخش‌های آموزشی، فرهنگی و اقتصاد مقاومتی به ارائه خدمت به محرومان می‌پردازند.

جعفری اظهار داشت: برادران در این گروه‌های در بحث سازندگی و ساخت خانه عالم و بازسازی و مرمت به فعالیت می‌پردازند.

وی افزود: توجه به مباحث فرهنگی، اقتصادی، معیشتی، سازندگی، عمران و آبادانی از جمله اهداف گروه‌های جهادی است.

مسئول گروه جهادی مهر و آینه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد زاهدان گفت: ایجاد امید و همدلی و فراهم کردن زمینه مشارکت بیشتر مردم از جمله مسائلی است که باید مورد توجه قرار داد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: خوشبختانه در بحث مطالبه گری نیز با تشکیل اردو‌های جهادی و راه اندازی میز خدمت در محل برگزاری اردو‌های جهادی در سال قبل در این بخش موفق بوده ایم و این مهم باید با مطالبه گری از مسئولان ادامه پیدا کند.
ارسال نظرات