چهاردهم خردادماه امسال استان هرمزگان و به خصوص شهر بندرعباس حال و هوای عجیبی داشت.
کد خبر: ۹۰۳۶۹۱۵
|
۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۵
به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان، مردم هرمزگان در این روز در سوگ بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) در حال عزاداری بودند که خبری این ماتم را دوچندان کرد. هرمزگان دومین شهید مدافع حرم خود را تقدیم انقلاب کرده و مردم استان را سوگوار نمود. این خبر باعث شد مردم و مسؤولان پس از دریافت خبر شهادت شهید خلیل تختی‌نژاد به سوی منزل پدری وی روان شده و برای عرض تسلیت، همدردی و تسلی‌خاطر خانواده این شهید در کنار آن‌ها باشند. اکنون که چهل روز از شهادت این شهید می‌گذرد همچنان مردم از جای جای این کشور پهناور برای عرض تسلیت به خانه شهید می‌آیند.

شهید خلیل تختی‌نژاد در دهم مردادماه سال 1372 و در محله نخل کمربندی بندرعباس دیده به جهان گشود. وی تا پایان تحصیلات دوره ابتدایی را در همین محله گذراند و در دبستان شهید مجیدشاهی به تحصیل پرداخت. به خاطر شغل پدر دوره راهنمایی را در شهر فین آغاز نمود و پس از یک سال باز به شهر بندرعباس برمی‌گردد و دوره راهنمایی را در مدرسه امیرکبیر پشت سر می‌گذارد. تحصیلات متوسطه را نیز در دبیرستان شهید ذاکری بندرعباس سپری کرده و به خاطر علاقه‌ای که به نظام و انقلاب دارد در سال 1390 وارد دانشگاه افسری امام حسین(ع) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شده و به مدت چهار سال در این دانشگاه به تحصیل می‌پردازد. در ادامه گفت‌وگویی با محمد تختی‌نژاد پدر شهید خلیل تختی‌نژاد انجام شده است که از نظر می‌گذرد.

پدر شهید تختی‌نژاد می‌گوید: خلیل پس از اتمام تحصیلات کارشناسی خود وارد سپاه پاسداران شهرستان بندرخمیر شده و شش ماه در آنجا به خدمت مشغول می‌شود و پس از آن به خاطر عشق و علاقه‌ای که به ائمه اطهار دارد از سال 1395 وارد سپاه قدس شده و دو سال به صورت مستشاری در کشور سوریه حضور فعال داشته و با داعش و تکفیری‌ها مبارزه کرد. وی سه مرحله به سوریه اعزام شده و در آخرین بار پس از گذشت چهل روز از اعزام به درجه رفیع شهادت نایل می‌شود.

تلاش می‌کرد در امنیت کشور دخیل باشد

محمد تختی‌نژاد ادامه می‌دهد: خلیل همیشه در تلاش بود که در برقراری امنیت کشور دخیل باشد و می‌گفت که اگر ما نسبت به حضور در سوریه و مبارزه با داعش و تکفیری‌ها کناره‌گیری کنیم باید در شهرهای کشور با آن‌ها بجنگیم که این امر امنیت کشور ما را مختل می‌کند به همین دلیل نباید اجازه دهیم دشمن از مرزهای کشور ما عبور کند و بهتر است این دشمنان قسم خورده ایران را در پشت مرزها در نطفه خفه نماییم.

وی عنوان می‌کند: خلیل با توجه به علاقه‌ای که به نظام داشت از زمان نوجوانی جذب پایگاه بسیج مسجد حضرت حمزه سیدالشهدا(ع) محله نخل کمربندی می‌شود که این امر زمینه‌ای شد که وارد دانشگاه امام حسین(ع) شود و خدا را شاکریم که در این راستا نیز موفق بود و توانست به آن چیزی که می‌خواست دست پیدا کند.

تختی‌نژاد درباره چگونگی اطلاع از شهادت شهید تختی‌نژاد نیز می‌گوید: پس از چهل روز از اعزام به سوریه و در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان و هم‌زمان با اولین شب از شب‌های قدر، خلیل به شهادت می‌رسد و از طریق همکاران و مسؤولان سپاه امام سجاد(ع) از این موضوع مطلع می‌شویم و خوشحالیم که خداوند شهادت را در خانواده ما رقم زد و امیدواریم بتوانیم ادامه‌دهنده راه شهدا بوده و شرمنده آن‌ها نباشیم و این شهادت نقطه عطفی باشد برای جذب جوانان به سوی معارف دینی و شناخت خط امام راحل و اجرای فرامین مقام معظم رهبری که همان تعالیم مکتب حیات بخش اسلام است.

خلیل بسیار دلسوز بود

وی درباره خصوصیات اخلاقی این شهید خاطرنشان می‌کند: خلیل نسبت به همه به خصوص خانواده بسیار مهربان، رئوف و دلسوز بود و در احترام به والدین و تکریم آن‌ها تلاش بسیاری داشت. به فرایض دینی خود نیز اهمیت فراوانی می‌داد و در کارهای اجتماعی نیز فعال بود و با دلسوزی سعی می‌کرد مشکلات مردم را پیگیری نماید. همچنین حضور پررنگی در مراسمات ملی  مذهبی به خصوص عزاداری حضرت اباعبدا... الحسین(ع) داشت و به ائمه اطهار عشق می‌ورزید. او مطیع اوامر رهبری بود و بارها تاکید می‌کرد که باید گوش به فرمان رهبر انقلاب باشیم تا مملکت ما از گزند دشمنان در امان بماند و معتقد بود که نباید به مشکلات کشور بی‌تفاوت باشیم و باید تلاش نماییم از این انقلاب حفاظت نماییم.

خرسندیم خلیل در راه اهل بیت شهید شد

پدر شهید خلیل تختی‌نژاد که خود نیز از یادگاران دوران دفاع مقدس بوده و دو سال را در منطقه عملیاتی کردستان خدمت کرده‌ است می‌گوید: شهادت عشق می‌خواهد و تا ما این عشق را نداشته باشیم به این درجه مقدس نخواهیم رسید. شهدا عاشق خدا بودند و اگر ما نیز عاشق خدا باشیم شهادت نصیب ما خواهد شد. شهادت به جامعه عزت داده و باعث سربلندی یک امت می‌شود و شهید روحیه شجاعت و فداکاری را به جامعه و به خصوص جوانان تزریق می‌کند. ما نیز خرسندیم که فرزندمان به خاطر حفظ حریم اهل‌بیت به خصوص بانوی دو عالم حضرت زینب(س) جان خود را فدا کرد و امیدواریم خداوند این را از ما قبول نماید و حضرت زینب(س) نیز این شهید را از ما بپذیرد. ان‌شاا... حرم این بانوی بزرگوار از تعرض وهابی‌ها و تکفیری‌های ملعون حفظ شده و با نابودی آن ظالمان راه زیارت حرم حضرت زینب(س) به روی عاشقان خاندان عصمت و طهارت باز شود.

وی ادامه می‌دهد: طبق فرموده خداوند در قرآن شهدا زنده هستند و با شهادت به حیات معنوی و روحانی خود ادامه می‌دهند و ما وظیفه داریم ادامه‌دهنده خوبی برای راه شهدا باشیم و برای اینکه بتوانیم در این کار موفق باشیم باید به منویات مقام معظم رهبری عمل کرده و فرامین ایشان را اجرا نماییم تا باعث شادی روح شهدا و رضایت آن‌ها از خود باشیم. شهدا همیشه از ما ایثار و فداکاری می‌خواهند به همین دلیل باید با سعی و تلاش به دنبال ارزش‌های دینی و اسلامی بوده و نگذاریم اوامر رهبری روی زمین بماند. اگر ما مطیع امر رهبر انقلاب باشیم یقینا موفق خواهیم بود و به کشور ما آسیبی نمی‌رسد. جوانان نیز نسبت به ارزش‌های دینی احساس مسؤولیت داشته و در برقراری احکام دین خدا به خصوص نسبت به حجاب اسلامی همت داشته باشند و در مراسمات سیاسی و مذهبی با حضور حداکثری شرکت نمایند تا جامعه‌ای پویا داشته باشیم.

دیدار با رهبر داغ‌مان را فرو نشاند

وی به دیدار اخیر خود با رهبر انقلاب اشاره کرده و می‌گوید: دیدار بسیار خوب و معنوی بوده و آرامش روحی و روانی زیادی برای ما به‌همراه داشت. خدا را شاکریم که توانستیم با ایشان دیدار نماییم و امیدواریم بتوانیم سرباز کوچکی برای معظم‌له باشیم.

پدر شهید تختی‌نژاد عنوان می‌کند: از زمانی که این شهید را در شهر تخت به خاک سپرده‌ایم حال و هوای شهر تغییر کرده‌ و معنویت خاصی را ایجاد نموده‌ است که باعث شده جوانان با شور و نشاط فرهنگی و دینی هر شب به صورت خودجوش در کنار مزار شهید تجمعات فرهنگی داشته باشند و نسبت به احیاء فرهنگ شهید و شهادت توجه بیشتری نمایند.

وی که خود بیست سال در محله نخل کمربندی و پنج سال در محله آیت‌ا... غفاری ساکن بوده می‌گوید: محلات قدیمی شهر بندرعباس بیشترین خدمات و شهدا را به این نظام و انقلاب تقدیم کرده‌اند و در همه مراسمات ملی و مذهبی حضور پرشوری داشته و حق بزرگی نسبت به مسؤولان دارند اما از نظر امکانات شهری توجه کمتری به این محلات شده‌است لذا مسؤولان باید قدر این مردم را دانسته و برای رفع مشکلات آن‌ها اقدامات لازم را انجام دهند زیرا رضایت این مردم رضایت خداوند را به‌همراه خواهد داشت.

دعوت جهت شرکت در مراسم چهلمین روز شهادت

پدر دومین شهید مدافع حرم استان هرمزگان در پایان با تقدیر از مردم و مسؤولان می‌گوید: جا دارد از همه مردم شهیدپرور و با بصیرت و مسؤولان استان که از ابتدای اطلاع خبر شهادت در کنار ما حضور داشته و باعث دلگرمی و تسلی‌خاطر ما شدند و در مراسم تشییع پیکر شهید تختی‌نژاد حضور حداکثری داشته‌اند تقدیر نمایم و امیدوارم خداوند ملت ایران را همیشه سربلند و موفق نموده و در مقابل دشمنان قسم خورده اسلام پیروز نماید. همچنین به مناسبت چهلمین روز شهادت شهید خلیل تختی‌نژاد مراسمی روز چهارشنبه 27تیرماه در شهر تخت و در جوار مزار این شهید از ساعت 17 الی 23 برگزار می‌شود که از همه مردم شهیدپرور استان دعوت می‌شود در این مراسم شرکت و دین خود را به شهدا ادا نمایند.

انتهای پیام/3421/

ارسال نظرات