استاندار کردستان در سفر به شهرستان کامیاران از روند احداث سد امیر آباد رمشت و اجرای طرح آبرسانی به پایاب این سد بازدید کرد.
کد خبر: ۹۰۳۶۹۷۶
|
۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۷

بهمن مرادنیا در این بازدید توجه وزارت نیرو به تخصیص آب به بیشتر اراضی پایین دست این سد و همچنین تامین اعتبارات مورد نیاز برای اتمام این طرح‌ها را خواستار شد.

بهاءالدین رضایی با بیان اینکه این سد با کاربری کشاورزی احداث می‌شود، افزود: برای اجرای آن حدود ۶۵۰ میلیارد ریال هزینه شده و اتمام عملیات اجرایی احداث سد ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز دارد.

مجری طرح اجرای سد امیرآباد رمشت کامیاران نیز در حاشیه این بازدید گفت: اجرای این طرح از سال ۱۳۹۰ آغاز شد و اکنون از ۷۳ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است و انتظار می‌رود با تامین اعتبار مورد نیاز سال آینده به بهره برداری برسد.

این سد که بعد از ۲ سد گاوشان و زیویه سومین سد احداثی در شهرستان کامیاران است و پس از آبگیری به حدود یک هزار و ۱۵۰ هکتار از اراضی پایاب خود را تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی یادآور شد: تاج این سد به ارتفاع ۳۰ متر و از جنس همگن است که پس از آبگیری حدود ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار متر مکعب آب را پشت خود ذخیره می‌کند.

مدیر اجرای شبکه فرعی پایاب سد امیر آباد رمشت نیز در بازدید استاندار کردستان از اجرای این طرح نیز گفت: ۱۶۰ هکتار از اراضی این شبکه به صورت آبیاری قطه‌ای برای احداث باغات و ۹۹۰ هکتار نیز به صورت نوار تیپ برای احداث مزارع در نظر گرفته شده است.

واحد روحانی اظهار داشت: برای اجرای این طرح ۲۳۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته که تاکنون ۷۰ درصد از آن هزینه شده و پیشرفت فیزیکی کلی طرح نیز به ۹۰ درصد رسیده است.

مرادنیا استاندار کردستان به منظور بازدید از چند طرح عمرانی و خدماتی، شرکت در جلسه شورای اداری و دیدار با خانواده معظم شهدا وارد شهرستان کامیاران شد.

در این سفر شهرستانی برخی مدیران کل دستگاه‌های اجرایی همراهی می‌کنند تا از نزدیک در جریان اجرای برخی طرح‌های عمرانی قرار گرفته و با فعالان حوزه‌های مختلف این شهرستان هم دیدار و گفت و گو کنند.


بازدید از سد امیرآباد رمشت و طرح آبرسانی پایاب این سد، حضور در مزار شهدا و ادای احترام به مقام شامخ شهیدان، شرکت در نشست شورای اداری، دیدار با خانواده شهدا و فعالان سیاسی شهرستان کامیاران از جمله برنامه‌های استاندار کردستان در این سفر است.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات