تولیت آستان قدس رضوی بیان داشت: سکولاریسم از نوع اجتماعی حوزه‌های علمیه را تهدید می‌کند.
کد خبر: ۹۰۳۶۹۹۵
|
۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حجت الاسلام ابراهیم رئیسی صبح امروز در دومین روز از اولین دوره مشترک تعالی اساتید و نخبگان بسیجی حوزه‌های علمیه استان‌های قم، خراسان رضوی، تهران بزرگ و اصفهان در مجتمع فرهنگی و آموزشی امامت مشهد اظهار داشت: با شناختی که از شرایط کشور و جهان اسلام داریم؛ آنچه که وظیفه عمده ما را در حوزه علمیه رقم می‌زند در سه حوزه اساسی علم و دانش، معرفت افزایی و رساندن پیام دین است.

وی بیان داشت: سکولار الحادی و عرفان‌های کاذب کلا منتفی شده است و دیگر حوزه‌های علمیه را تهدید نمی‌کند. آنچه که امروز حوزه‌های علمیه ما را مورد هجمه قرار داده سکولاریسم از نوع اجتماعی است که دین را فقط یک امر فردی تلقی می‌کند.

تولیت آستان قدس رضوی در ادامه افزود: ما باورمان این است که دین و فقه در متن جامعه باید حکومت کند.
 
روحانیون مرزبانان فرهنگی هستند

وی در بخش دیگر سخنان خود بیان داشت: شما روحانیون و طلاب بسیجی رصدکنندگان و مرزبانان فکری و فرهنگی هستید و باید بدعت‌ها و شبهاتی که جامعه را تهدید می‌کند را رصد کنید.

رئیسی عنوان داشت: امروز کل نظام اسلامی مورد هجوم دشمن قرار گرفته است دیروز اگر دشمن فقط در حوزه نظامی جاسوسی می‌کرد امروز به گستردگی تمام همه داشته‌ها و دستاورد‌های نظام را مورد نفوذ خود قرار داده است.

وی ادامه داد: علم و اصول فقهی و کلامی حوزه علمیه هم در اندیشکده‌های کشور‌های غربی از جمله انگلیس مطرح شده است. اینجا اقتضا می‌کند که متناسب با شرایط آگاه‌سازی کنیم.
 
ولی فقیه معیار اعتدال است

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه معیار اعتدال، ولی فقیه است، تصریح کرد: امروز در جامعه اساتیدی را که روشنگری، بصیرت افزایی و آسیب‌های اجتماعی را مطرح می‌کنند را تندور خطاب می‌کنند و میان این اساتید و اساتید بی‌تفاوت به این قضایا خط کشی می‌کنند.

وی یادآور شد: ما امروز در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی هستیم هر جا گوش به فرمان امام و رهبری و ولایت بودیم و به آن عمل کردیم موفق بودیم، ولی هر جا زاویه پیدا کردیم با مشکل روبرو شدیم.

رئیسی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب بار‌ها به عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی به عنوان نسخه حل مشکلات اقتصادی تاکید کردند، اما اینکه ما هنوز در بخش اقتصادی مشکلاتی داریم به خاطر این است که در این قضیه ضعیف عمل کردیم چرا در حوزه مسائل اقتصادی دچار مشکل هستیم.
 
موضوع زیارت مورد هجمه دشمن قرار گرفته است

وی تاکید کرد: حوزه علمیه در جایگاه مطالبه‌گری باید ببینبد عدالت اجتماعی تا چه اندازه تحقق پیدا کرده است.

تولیت آستان قدس رضوی در پایان بخش سخنان خود، ماموریت فرهنگی را اولین ماموریت آستان قدس رضوی عنوان کرد و گفت: در پرتو عنایات حضرت امام رضا (ع) موضوع زیارت و محور بودن زیارت در سراسر کشور است.

وی اشاره داشت: حرم مطهر رضوی دانشگاه و دستگاه انسان سازی است و افراد بسیاری را از سرتاسر جهان متحول کرده است و قطعا به همین خاطر است که موضوع زیارت مورد هجوم دشمن قرار گرفته است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها