وقتی در «وقتشه» وارد شدم خداوند برای من خواست و خودم هم در شرف ازدواج قرار گرفتم، ان شاالله در یکی از قسمت‌های آن که هنوز معلوم نیست، مراسم عروسی‌ام را برگزار می‌کنم.
کد خبر: ۹۰۳۷۰۳۹
|
۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، تلویزیون برای سبک‌زندگی،‌ عشق و ازدواج، ترویج ازدواج ایرانی- اسلامی یا در هدف غایی خودش به دنبال فرهنگسازی ازدواج آسان، شیرین و ممدوح بود گاهی این اهداف والا را از لا به لای دیالوگ‌های برخی از مجریان برنامه‌ها می‌شنیدیم یا به چند قطعه نمایشی و یا حتی سیاست سریالی بسنده می‌شد. اما سال گذشته صداوسیما ترجیح داد تا جدی‌تر در مورد مردان و زنان مجرد بیندیشد و کار مثمرثمری را خصوصاً در زمینه ازدواج آسان انجام دهد. این رسالت برعهده شبکه‌ای قرار گرفت که تفریح و سرگرمی همیشه جزو اولویت‌های آن بوده و حالا با فرهنگسازی ازدواج می‌خواهد جلوی بسیاری از معضلات اجتماعی و ناهنجاری‌ها را بگیرد. برنامه‌ای با موضوع عشق و ازدواج ساخته شود و نگاه متفاوتی به این مقوله ایجاد کند. به همین‌خاطر برنامه «وقتشه» سال گذشته با اجرای کامران تفتی روی آنتن شبکه نسیم رفت که بیش از دیگر برنامه‌های این شبکه اتکای بر محتوا داشت. عوامل این برنامه همچون ابوالفضل صفری تهیه‌کننده، حسین کلهر نویسنده و کارگردان در خبرگزاری تسنیمحضور پیدا کردند و کامران تفتی هم به دلیل کسالت مادرش نتوانست در این میزگرد حاضر شود از طریق تماس تلفنی بحث را دنبال کرد.

مشروح گفتگو با عوامل «وقتشه» به زودی منتشر می‌شود؛ اما برای شروع بخشی از صحبت‌های کامران تفتی مجری این برنامه که شاید پاسخ به برخی از ابهامات و انتقادات برخی از رسانه‌ها باشد را در ذیل می‌خوانید:

تاکنون محتوای ارزشمندی از ازدواج روی آنتن نرفته بود

*شما به عنوان یک بازیگری که بیشتر نقش‌های منفی و خاکستری ایفا کرده است چطور شد پذیرفتید برنامه‌ای را اجرا کنید که به دنبال فرهنگسازی سبک زندگی و فرهنگ ازدواج آسان است؟

واقعیت این است برای کامران تفتی که در عرصه بازیگری فعالیت دارد برنامه «وقتشه» چند مزیت بزرگ داشت: من نقش‌های خاکستری بازی می‌کردم؛ نقش‌هایی که طعنه به منفی بودن و کاراکترهای خاکستری که در جامعه دچار آسیب می‌شوند و این تصویر در ذهن مخاطب مانده بود و با شخصیت و مدل زبان خودم کمتر آشنا بود. پذیرفتم در «وقتشه» باشم چون به این نگاه عمومی نیاز داشتم. دلم می‌خواست مردم بدانند که نوع نگاهم به زندگی چگونه است. دومین مزیت «وقتشه» رسالت بزرگی است که راجع به رابطه عاشقی مناسب و فرهنگسازی ازدواج برعهده دارد. موضوعی که تاکنون آن طور که بایسته و شایسته است بر روی آن کار نکرده‌ایم. بعد از انقلاب ما دو سه برنامه درباره سبک زندگی و ازدواج داشتیم که به صورت پرسش و پاسخ به تصویر کشیده شد. برنامه‌ای که آنقدر محتواهای ارزشمند مربوط به سبک زندگی و ازدواج ایرانی و اسلامی و ترویج ازدواج آسان داشته باشد تاکنون ساخته و پرداخته نشده بود. وقتی دیدم یک گروه جامعه‌شناس و پژوهشگر در «وقتشه» کنار هم قرار گرفتند این رغبت و انگیزه در من بوجود آمد تا در مقام مجری به این برنامه خدمت کنم.

خداوند برای من خواست و خودم هم در شرف ازدواج قرار گرفتم

شاید برای آن دسته از منتقدینی که می‌گفتند این مجری مگر ازدواج کرده و با این فرهنگ آشنایی دارد که درباره ازدواج و سبک زندگی صحبت می‌کند، جالب است بدانند وقتی در «وقتشه» وارد شدم خداوند برای من خواست و خودم هم در شرف ازدواج قرار گرفتم. و ان شاالله در یکی از قسمت‌های این برنامه،‌ مراسم عروسی‌ام را برگزار خواهم کرد. هیچ‌گاه از این فضا و فرهنگ دور نبوده‌ام و دغدغه داشته‌ام دو جوان با این همه مشکل و آسیب‌ اجتماعی و اقتصادی با شکوه عشق و مهرورزی به وصال برسند. از طرفی برایم دغدغه بود بتوانیم در جلوگیری از این همه معضل خانوادگی خصوصاً بالا رفتن آمار طلاق، تأثیرگذار باشیم. چه سازوکاری باید شکل بگیرد؟!

«وقتشه» جلوی رشد آمار طلاق را گرفت

برای این چرایی در «وقتشه» اندیشه کردیم و مخاطب توانست اندوخته محتوایی خودش را برداشت کند. خدا را شاکرم در این مدت پخش بیش از یک سال «وقتشه» توانسته‌ایم جلوی رشد آمار طلاق را بگیریم. البته بر توفیق علمی من هم به عنوان یک بازیگر و مجری افزوده شد؛ چرا که برای اجرای بهتر بایستی در زمینه ازدواج و سبک زندگی پژوهش و مطالعه می‌کردم. خوبشختانه لطف و حمایت مردم و نگاه‌شان نسبت به کامران تفتی بهتر شد و برنامه در دلشان جا گرفت. در این برنامه فرصتی فراهم شد تا همه نوع قشری چه مسئولین و چه مردم بتوانند نظراتشان را بیان کنند. اگر انتقادی دارند بگویند و اگر حسن، اتفاق و تجربه‌ای در زندگی‌شان اتفاق افتاده یک توسعه و پیشرفتی داشته باشند. برای من در «وقتشه» اتفاقات درخشانی رقم خورد و همه انتقادات را با آغوش باز پذیرا هستم و نقطه عطفی در کارنامه هنری‌ام شکل گرفت.

به هر قیمتی دیده شدن را دوست ندارم!

*شاید این شبهه نسبت به شما به عنوان مجری برنامه‌ای خاص برای ازدواج به مشکلات و معضلات ازدواج هنرمندان برگردد که در فضای مجازی با انواع و اقسام رفتاری نادرست همچون انتشار ازدواج‌های خاص با هزینه‌های هنگفت و طلاق‌های سریالی‌شان این نگاه شکل بگیرد؛ این موضوع را قبول دارید؟

بله کاملاً. شاید به این دلیل است که خودم سعی‌کرده‌ام از این نوع فضاها فاصله بگیرم و دور باشم از این آتشی که همه فکر می‌کنند به شدت در رسانه‌ای قرار بگیرند که به هر قیمتی دیده شوند. من به هر قیمتی دیده شدن را دوست ندارم! دیده شدن به قیمت شرافت برنامه تلویزیونی با آدم‌های کاربلد و کاردان سعی کردم دیده شوم و اگر خبری از من خوانده و تصویری از من دیده می‌شود افتخار می‌‎کنم از رسانه ملی این اتفاق می‌افتد.

درباره «ازدواج» صریح و شفاف صحبت کردیم

*اشاره کردید به محتواها و تحقق اهداف «وقتشه» در اعتلای فرهنگ ازدواج آسان؛ به نظرشما خروجی «وقتشه» در پایان راه آیا می‌تواند به هدف غایی‌اش یعنی همراه کردن جامعه با فرهنگ ازدواج آسان دست پیدا کند؟

به نظرمن اگر برنامه‌ای، تئوری و نظریه‌ای بتواند زندگی یک نفر را چه شنیداری و چه دیداری تحت الشعاع قرار بدهد و یک پله جلوتر حرکت کند برای خروجی «وقتشه» همین بس است. خدا را شاکرم در «وقتشه» توانستیم برای چندین خانواده جهیزیه درست کنیم، باعث جدا نشدن چندین زندگی بشویم و چندین زندگی را به مرحله شروع برسانیم. راجع به مسائلی شفاف و صریح صحبت کنیم که جوانان ما با تبلیغات آلوده دچار اشتباه می‌شدند و بزرگترهایمان هم نمی‌توانستند رویکردی ارائه و راهبری مناسبی داشته باشند. همین حد فاصل نزدیک کردن نسل‌ها به هم حائز اهمیت بود. «وقتشه» وجه تمایزی ایجاد کرد تا بدانیم بایستی میان شرایط ازدواج سنتی و مدرنیته چگونه تفکیک ایجاد کنیم. افتخار می‌کنم به این دستاوردها و خروجی‌های «وقتشه» که مایه مباهات است رسانه ملی حمایت می‌کند تا برای سبک زندگی ایرانی- اسلامی کاری هدفمند و تأثیرگذار انجام شود.

هنوز تصمیمی برای مدل حضور نگرفتم

*گفتید می‌خواهید عروسی‌تان را برگزار کنید ولی در جایی گفته بودید زندگی شخصی من به هیچ وجه جلوی دوربین نخواهد رفت...

هنوز هم به این مرزبندی میان حرفه و زندگی شخصی‌ام اعتقاد دارم. اما در «وقتشه» من احساس نمی‌کنم میهمان هستم. حتماً خبر رسمی برگزاری جشن عروسی را از «وقتشه» اعلام می‌کنم. اینکه می‌گویید همسرتان هم می‌آید هنوز تصمیمی برای مدل حضور نگرفتم. اما سعی‌ام بر این است و افتخار می‌کنم یک‌چنین برنامه‌ای را در «وقتشه» برگزار کنم.

قرار نیست در یک جا بایستم...

*در جایی گفته‌اید شماره یک اولویت‌تان، بازیگری است؛ به عنوان حسن ختام بفرمایید آیا بعد از «وقتشه» هم کامران تفتی را دوباره به عنوان مجری برنامه می‌بینیم؟

موضوع برنامه برای من مهم است،‌ چون در اصل بازیگرم؛ «وقتشه» فقط برای سرگرمی و خنده نیست و از آن طرف فقط برای انتقاد و فحش دادن هم نیست. برنامه‌ای است که قصدش نمایش درست زندگی کردن است. من فیلم بازی می‌کنم و آهنگ می‌خوانم که همین را بگویم. این برایم هدف مقدس و بزرگی است؛ اگر برنامه‌ای در این راستا باشد چرا که نه. بدانید همواره در تجارب خوانندگی، اجرا،‌ بازیگری و حتی دوبله هرجا احساس کردم کاری بنده را به مخاطب نزدیک‌تر کند آن میدان را تجربه کرده‌ام. تجربه اجرا برایم خیلی بی‌نظیر و خوب بود. اما اصولاً قرار نیست در یک جا بایستم؛ فعلاً مشغول بازی در سریال «ازیادها رفته» هستم. البته ناگفته نماند قرار هم نیست برنامه‌های زیادی را اجرا کنم و ترجیحم باشد در تلویزیون به عنوان مجری فعالیت داشته باشم. دوست دارم همه حوزه‌ها و مدیوم‌ها را تجربه کنم و با کاربلدها این همکاری را داشته باشم تا همچون امروز جلوی مخاطبم سربلند باشم.

ارسال نظرات