پویش «قرار آسمانی» که با محوریت جمع آوری کمک برای آزادی زندانیان غیرعمد تحت حمایت ستاد دیه برگزار شد همراهی ۶ هزار نیکوکار را بدنبال داشت.
کد خبر: ۹۰۳۷۰۴۶
|
۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج،  به نقل از روابط عمومی ستاد دیه کشور، ماه رمضان امسال برنامه رادیویی «قرار مهربانی» با پخش مستند‌هایی از وضعیت زندانیان جرایم غیرعمد زمینه مشارکت 166 میلیون تومانی خیرین را در حوزه آزادی بدهکاران مالی و دیه فراهم نمود.

در آئین تقدیر از فعالان این پویش مردمی که دیروز (26 تیرماه) با حضور جمعی از مسئولین قضایی، هنرمندان و خیرین ستاد دیه برگزار شد، میرهادی سید رومیانی معاون مجلس و امور استان‌های وزارت دادگستری در سخنانی گفت: در 3 دهه اخیر به همت ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند بیش از 114 هزار بدهکار غیربزهکار از سطح زندان‌های کشور آزاد و به پشتوانه همین کمک‌های نوعدوستانه به آغوش گرم جامعه باز گشته‌اند.

وی با اشاره به عملکرد نهاد حمایتی ستاد دیه در حوزه حبس‌زدایی افزود: به طور مشخص در سال گذشته تعداد 10670 زندانی نیازمند با رقم بدهی بالغ بر 971 میلیارد تومان به همت نمایندگی‌های استانی این مجموعه از بند رهایی یافته‌اند که در فرآیند استخلاص آن‌ها تا 40 درصد بدهی از سوی اولیاءدم و طلبکاران خصوصی گذشت شده است.

رومیانی اعلام کرد: هم‌اکنون بالغ بر 18 هزار زندانی غیرعمد در ندامتگاه‌های ایران اسلامی در بند حضور دارند که با عناوینی چون محکومیت‌ مالی ناشی از صدور چک یا تعهد مهریه‌های پرداخت نشده راهی زندان شده و طبق تحقیقات ستاد دیه بیش از نیمی از آن‌ها به دلیل مشکلات معیشتی قادر به پرداخت بدهی‌ خود نیستند.

ارسال نظرات