خبرهای داغ:
مدیرکل حج و زیارت استان قم:
مدیرکل حج و زیارت استان قم گفت: امسال دو هزار و ۳۵۰ نفر از استان برای شرکت در مراسم حج در قالب ۱۸ کاروان به عربستان اعزام می‌شوند.
کد خبر: ۹۰۳۷۰۷۸
|
۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۴
۲۳۵۰ قمی حاجی می‌شوند
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، مهدی صالحی با اشاره به اعزام حجاج استان قم در سال جاری اظهار کرد: امسال دو هزار و ۳۵۰ نفر از استان برای شرکت در مراسم حج در قالب ۱۸ کاروان به عربستان اعزام می‌شوند، هشت کاروان حج استان قم مدینه قبل و ۱۰ کاروان مدینه بعد هستند، زمان‌های اعزام نخستین و آخرین کاروان حج استان قم به ترتیب ۲۷ تیرماه و ۲۴ مرداد است.

وی ادامه داد: امسال در شهر‌های مکه و مدینه چهار هتل حجاج ایرانی در اختیار مدیرانی از استان قم است و این مدیران با استقرار در این هتل‌ها از حجاج قمی استقبال می‌کنند، اجازه پخت غذا در هتل‌ها وجود ندارد و غذای حجاج ایرانی در مکه و مدینه در آشپزخانه‌هایی در خارج از هتل‌ها به صورت متمرکز پخت می‌شود.

مدیرکل حج و زیارت استان قم افزود: تعداد هتل‌های اجاره شده در مکه برای حجاج ایرانی در سال جاری ۸۰ هتل است، اما در مدینه به دلیل طرح توسعه مسجد النبی و تخریب هتل‌های این شهر، تنها ۲۰ هتل برای حجاج ایرانی اجاره شد، امسال کیفیت هتل‌های اجاره شده برای حجاج ایرانی در شهر مکه به مراتب بالاتر از هتل‌های اجاره شده در شهر مدینه است.

صالحی با اشاره به روال ثبت نام حجاج استان قم در کاروان‌های حج اظهار کرد: ثبت نام آن‌ها از روز هشتم اسفندماه در کاروان‌ها شروع شد و پس از آن حجاج توسط پزشکان معاینه شدند تا ثبت نام قطعی شود. آموزش مناسک حج به حجاج استان قم با تجهیزات روز صورت گرفت و امسال ۱۰ جلسه عمومی و پنج جلسه تخصصی برای حجاج برگزار شد.

وی ادامه داد: واکسیناسیون حجاج استان قم توسط جمعیت هلال احمر استان در موعد مقرر انجام شد، کاروان‌های حج استان پزشک دارند و در هتل‌های حجاج نیز پزشک مستقر است و پزشکان پرونده‌های درمانی حجاج قمی را در اختیار دارند.

مدیرکل حج و زیارت استان قم خاطرنشان کرد: حجاج استان باید به قوانین عربستان احترام بگذارند و بازارگردی را کنار بگذارند و تا حد امکان سوغات را از داخل کشور تهیه کنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها