معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی:

82میلیارد ریال برای بازسازی روستای چنار هزینه شده است

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حاشیه بازدید از روند طرح های عمرانی روستای چنار عجب شیر، گفت: این بنیاد 82میلیارد ریال برای بازسازی روستای سیل زده چنار از توابع بخش قلعه چای شهرستان عجب شیر هزینه کرده است.
کد خبر: ۹۰۳۷۲۰۵
|
۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، عزیزالله مهدیان افزود: در سیلاب سال گذشته در این روستا دهها خانه مسکونی دچار خسارت شد و به دنبال آن برخی از مناطق روستایی نزدیک حاشیه رودخانه ها خالی از سکنه شده بودند.
وی گفت: بنیاد مسکن در بخش مسکن و در قالب تحصیلات قرض الحسنه و کمک بلاعوض 60میلیارد ریال در این روستا و در حوزه عمران روستایی و ساخت معابر و آماده سازی مسکن و پل و دیوار ساحلی رودخانه نیز 23میلیارد ریال هزینه کرده است.
وی با بیان اینکه وام مسکن روستایی 250 میلیون ریال است افزود: بر اساس برنامه این وام به 200 هزار واحد در سال جدید پرداخت خواهد شد.
وی همچنین از آمادگی این بنیاد برای در اختیار قرار دادن زمین و واگذاری تسهیلات برای بازسازی منازل مسکونی تخریب شده خبر داد و افزود: تسهیلات قرض الحسنه 200 میلیون ریالی با کارمزد چهار درصد و 50 میلیون ریال وام بلاعوض برای جبران خسارت روستائیان در نظر گرفته شده است.
مهدیان با اشاره به اینکه بنیاد مسکن کار نوسازی و پرداخت وام را در تمامی روستاهای کشور آغاز کرده است، گفت: افرادی که از تسهیلات نوسازی استفاده نکردند می توانند از تسهیلات بنیاد مسکن در بازسازی و نوسازی استفاده کنند و بنیاد مسکن آمادگی دارد تا به صورت رایگان برای خانه هایی که دچار تخریب شده نقشه تهیه کند.
سیل 25 فروردین سال گذشته در آذربایجان شرقی به ویژه شهرستان های عجب شیر و آذرشهر علاوه بر وارد کردن خسارت مالی موجب جان باختن 43 نفر در این استان شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار