خبرهای داغ:
همسر شهید همدانی گفت: شهدا انتخاب شدگان از طرف پروردگار الهی هستند.
کد خبر: ۹۰۳۷۲۵۵
|
۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از شیراز، پروانه چراغ نوروزی همسر شهید همدانی در جمع  خانواده های کارکنان سپاه بقیه ا...(عج) در حسینیه مجتمع شلمچه شیراز اظهار داشت: شهید همدانی در طول عمر خویش در مقابله با مشکلات و سختی ها  همیشه توکل به خداوند متعال داشت.

وی افزود: در سال 56 با پسر عمه ام حسین همدانی ازدواج کردم. عمه‌ام در سن 24سالگی همسرش را از دست داده بود و حسین از کودکی با خانواده ما بود .

این همسر شهید ادامه داد: پدر شهید همدانی آنچنان اهل زهد و تقوا بود که در محل کارش (پالایشگاه آبادان) هم مشغول کار بود هم در گرمای سوزناک آبادن روزه می گرفت چنانچه بر اثر روزه در گرمای شدید آبادان جگرش لک زد و معده اش را از دست داد و از دنیا رفت و عمر پدر شهید همدانی خیلی کوتاه بود.

چراغ نوروزی از خاطرات سردار شهید همدانی در کمک به خانواده و نظم او خاطراتی را بیان داشت و خاطرنشان کرد: سردار شهید همدانی با اینکه بر اثر فعالیت زیاد خسته می شد ولی به ما کمک می کرد و برای خانواده خیلی وقت می گذاشت و برای نماز شب بیدار می شد و مسجد می رفت و نماز شبش را وصل به نماز صبح وصل می کرد و ساعت 6و 30 صبح در محل کارش حاضر بود.

همسر شهید همدانی تصریح کرد: آنچنان اهمیت به نماز جمعه می داد که نماز جمعه اش در سوریه نیز ترک نمیشد به غسل جمعه اهمیت می داد و اهل ورزش بود همچنین وی در مهمان داری زیان زد خاص و عام بود به گونه ای که منزل ما معروف به شهید همدانی بود.

وی در پاسخ به این سوال که چگونه در زندگی با شهید همدانی سختی ها را تحمل کردید بیان داشت: به نظر خودم توکل به خداوند متعال و توسلاتی که به ائمه اطهار(ع) داشتم خداوند متعال در سختی ها به من کمک می کرد.

چراغ نوروزی افزود: سردار همدانی بسیار خستگی ناپذیر بود و در این مشغله زیاد خیلی شوخ طب بود و خیلی از جوان ها  را جذب دین اسلام می کرد و او معتقد بود پیاده روی اربعین می بایست به صورت خانوادگی باشد چرا که اربابش امام حسین(ع) مسیر کربلا را با خانواد پیموده است.

در پایان این مراسم با حضور همسر شهید همدانی به برترین های مسابقه کتاب خداحافظ سالار خاطرات پروانه چراغ نوروزی همسر گرانقدر سرادر شهید حاج حسین همدانی هدایایی به رسم یادبود به نفرات برتر اهداء  شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها