به همت کارگروه اقتصاد و اشتغال قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه آذربایجان شرقی؛
دبیر کارگروه اقتصاد و اشتغال قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه عاشورا گفت: در راستای ایجاد اشتغال پایدار در دهستان های محروم آذربایجان شرقی، با همت کارگروه اقتصاد و اشتغال این قرارگاه برای ۳۸ نفر در رشته تولید کیف چرمی دست دوز در روستای آبگرم دهستان جنوبغربی شهرستان چاراویماق اشتغال ایجاد شد.
کد خبر: ۹۰۳۷۳۰۴
|
۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۰

امامعلی آذربان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، افزود: در سال ۱۳۹۶ تدوین دینامیک اشتغال در روستاهای هدف ا آذربایجانشرقی به پایان رسید و با آغاز سال ۱۳۹۷ فعالیت های اجرایی این کارگروه در حوزه تثبیت اشتغال و ایجاد اشتغال جدید عملا شروع شد.

وی ادامه داد: یکی از برنامه های عملیاتی این کارگروه ایجاد اشتغال جدید در رسته تولید کیف چرمی دست دوز در روستای آب گرم  دهستان جنوبغربی چاراویماق بود که از تاریخ ۹۷/۳/۹ آموزش داوطلبان شروع و در ۹۷۴/۱۳ به پایان رسید  و تعداد ۳۸ نفر از بانوان این روستا به طور کامل آموزش دیده و مهارت های لازم را کسب کردند.

آذریان اضافه کرد: در مرحله بعد اتصال محصولات تولیدی به بازار در دستور کار قرار گرفت و در این راستا اعضای شبکه مربوطه تیم بندی شده و مقرر شد مواد اولیه لازم برای تولید یک ماهه در اختیار آن ها قرار گیرد و محصولات تولیدی هر ۱۵ روز یک بار  جهت ارائه به بازار به تبریز منتقل و در اختیار کار آفرین مربوطه قرار گیرد و دستمزدها نیز در همان روز تحویل، تسویه حساب شود.

دبیر کارگروه اقتصاد و اشتغال قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه عاشورا افزود: به حول  و قوه الهی مواد اولیه لازم برای تولید یک ماهه اول هم اکنون تحویل اعضا شبکه شده است.

 با تکمیل فرایند آموزش و شروع تولید، امیدواری های شگرفی در روستا ایجاد شده به گفته رئیس شورای روستا انقلاب اقتصادی در روستا اتفاق افتاده و شور و نشاط تمام خانه ها را فرا گرفته است همچنین روستاهای دیگر این دهستان نیز تقاضای برگزاری کلاسهای آموزشی این رسته را در روستاهای خود دارند که با تامین اعتبارات لازم از طرف قرارگاه ملی می توان نسبت به اجرای آن اقدام کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها