کارشناس مسایل دینی و مذهبی:

مجاهدت در راه خدا از نتایج تربیت اسلامی است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج عشایری کشور، ایمان و اراده قوی و مجاهدت در راه خدا را از ثمرات و نتایج تربیت اسلامی برشمرد.
کد خبر: ۹۰۳۷۳۰۹
|
۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ جشن دهه کرامت در نمازخانه ناحیه مقاومت بسیج عشایری استان، برگزار شد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج عشایری کشور در این مراسم ضمن تبریک دهه کرامت بیان کرد: انسان باید تلاش کند خود را به خدای متعال نزدیک نماید، تا رنگ خدایی گرفته و به خداوند شبیه شود و به درجه ربوبیت برسد.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالله رجبی، افزود:و این فقط با بندگی خدای متعال محقق می شود و وقتی انسان بنده خدا شود خداوند همه چیز را بنده او می کند.

رجبی افزود: ثمره ربوبیت اولاً تسلط بر اعضا و جوارح است و در مرتبه دوم تسلط بر قوه خیال است. اگر تسلط بر اعضا و جوارح پیدا شد می توان بر قوه خیال هم مسلّط شد، مانند مولای متقیان حضرت علی علیه السلام که در حال نماز تیر از پای مبارکش بیرون می کشند ولی حضرت متوجه نمی شود.

مسئول نمایندگی بسیج عشایری کشور ایمان و اراده قوی و مجاهدت در راه خدا را از ثمرات و نتایج تربیت اسلامی برشمرد و بیان داشت: تربیت معنای صاحب اختیاری است، یعنی انسان برآنچه که خداوند در فطرتش قرار داده مسلّط باشد و از خروجی های تربیت اسلامی؛ داشتن ایمان و اراده قوی و مجاهدت در راه خدای متعال است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج عشایری کشور گفت: تربیت اختصاص به فرد، مجموعه و سازمان خاصی ندارد، بلکه مربوط به همه افراد است.

ارسال نظرات