مدیر کل استاندارد استان سیستان و بلوچستان گفت: تخلفاتی که در حوزه تولید طلا با عیار نامناسب صورت می گیرد، استانداردسازی آن را برای صیانت از حقوق مصرف کننده و حفظ اعتبار تولیدکنندگان داخلی اجتناب ناپذیر می کند.
کد خبر: ۹۰۳۷۳۲۸
|
۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۱

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان به نقل از روابط عمومی استاندارد سیستان و بلوچستان، اسماعیل عاقلی، مدیر کل استاندارد استان سیستان و بلوچستان گفت: کارشناسان این اداره کل در بازرسی از ۱۰ واحد صنفی عرضه فلزات گرانبها نمونه برداری کردند و نمونه‌ها برای تطبیق با معیار‌های تعریف شده استاندارد به آزمایشگاه‌های مرجع ارسال شد.

وی با اشاره به اینکه سازمان ملی استاندارد ایران مرجع تعیین عیار فلزات گرانبها است، افزود: تخلفاتی که در حوزه تولید طلا با عیار نامناسب صورت می‌گیرد، استانداردسازی آن را برای صیانت از حقوق مصرف کننده و حفظ اعتبار تولیدکنندگان داخلی اجتناب ناپذیر می‌کند.

عاقلی اظهارداشت: با افزایش قابلیت ردیابی مصنوعات طلا از طریق الزام تولیدکنندگان و فروشندگان به عرضه مصنوعات طلای دارای کد شناسایی، کارشناسان این اداره کل از طریق نمونه برداری و بازرسی به کنترل بازار و عیارسنجی فلزات گرانب‌ها می‌پردازند تا از تقلب در خرید و فروش این کالا جلوگیری شود.
ارسال نظرات