خبرهای داغ:
فرماندار شاهرود با درخواست برای ایجاد تصفیه خانه فاضلاب در شهرستان شاهرود گفت: شهرستان به شدت به یک منبع آب جدید نیازمند است و عدم وجود این منبع آب آینده این شهرستان را با خطر جدی روبرو می‌کند.
کد خبر: ۹۰۳۷۳۳۲
|
۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، محمد کرم محمدی در نشست شورای حفاظت از منابع آبی استان سمنان که به میزبانی فرمانداری ویژه شاهرود برگزار شد، ضمن بیان اینکه عملیات حفر سه چاه در این شهرستان در دستور کار قرارگرفته است، اظهار کرد: تلاش برای تأمین آب شرب موردنیاز شهرستان در تابستان امسال ما را بر آن داشت تا نسبت به حفر این چاه‌ها و تأمین آب، اقدام کنیم.
وی بابیان اینکه تأمین آب در شاهرود سه راهکار کوتاه‌مدت، مانند لایروبی قنوات، میان‌مدت مانند یافتن و حفر منابع جدید مانند چاه‌ها و درنهایت بلندمدت مانند انتقال حوزه‌های آبریز دارد، افزود: با حفر چاه‌های مذکور، بخشی از آب موردنیاز شاهرود تأمین و در مدار قرار می‌گیرد.
فرماندار شاهرود مدیریت مصرف در بخش‌های سه‌گانه شرب، صنعت و کشاورزی را دیگر اولویت فرمانداری پس از حفر چاه برشمرد و گفت: یکی از تأکیدات ما در مقوله کشاورزی، نصب کنتور‌های هوشمند است که متأسفانه وضعیت آمار در شاهرود چندان رضایت‌بخش نیست.
محمدی توسعه عملیات آبخیزداری با نگاه ویژه مسئولان استانی و کشوری را سومین اولویت شاهرود دانست و تأکید کرد: امیدواریم نگاه مثبت مسئولان منابع طبیعی را در این حوزه شاهد باشیم.
وی بابیان اینکه در حال حاضر در همه شهر‌ها و نقاط شهرستان شاهرود دچار افت فشار و کمبود آب هستیم، بیان کرد: علت این امر، اضافه برداشت‌های بی رویه، کاهش منابع آبی، تبخیر بالا و هدر رفت آب بر اساس لوله‌های خط انتقال پوسیده و قدیمی است.
فرماندار شاهرود برنامه‌ریزی برای استفاده از پساب‌ها و آب‌های خاکستری در دو بخش کشاورزی و صنعت را چهارمین اولویت دولت در این شهرستان دانست و خواستار همراهی مسئولان در ساخت تصفیه خانه پساب‌های مصرفی در این شهرستان شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها