خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) همدان با اشاره به اینکه دولتمردان کشور درد فرهنگی ندارند، گفت: بحران‌سازی‌های متعدد دشمنان، سیاستمداران حکومت دینی را به خود مشغول کرده و فرصت برنامه‌ریزی صحیح را از آنها گرفته و موجب شده تا سیاستمداران فرهنگی و دولتمردان درد فرهنگی نداشته باشند.
کد خبر: ۹۰۳۷۴۰۶
|
۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۹

دولتمردان کشور درد فرهنگی ندارند/ فرهنگ‌‎سازی در حوزه دین باید آگاهانه نهادینه شودحجت الاسلام ابراهیم گنجعلی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با بیان اینکه در جامعه  توجهی به اجرا و نظارت آیین‌نامه و قوانین حجاب  نمی‌شود، اظهار داشت: کشور ما یک  عبرت و تجربه تلخی در خصوص کشف حجاب دارد؛ وقتی که در حکومت پهلوی قانون کشف حجاب تصویب و دستور آن صادر شد یک سری امتیازاتی مطرح و هماهنگی در نهادهای مهم کشوری و لشکری ایجاد شد و ساماندهی این حرکت ضد فرهنگی انجام شده و در نهایت کارمندان مجبور به پذیرش این قانون شدند.

وی با بیان اینکه باید قوانین و آیین نامه‌های عفاف و حجاب در جامعه اجرا شود، ادامه داد: آیا ما در جامعه دینی خود برای حجاب نمی‌توانیم، بگوییم کارمندان اداری باحجاب باشد؟ چطور در حکومت پهلوی یک حرکت ضد فرهنگی این چنین وارد می‌شود اما متاسفانه ما وارد نمی‌شویم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) همدان افزود: مسئولین در زمینه فرهنگ‌سازی عفاف و حجاب در جامعه اقدام جدی انجام نمی‌دهند.

وی ادامه داد: حکومت پهلوی برای اینکه با کشف حجاب به اهداف خود دست یابد از هر ابزاری استفاده کرد، فرهنگ‌سازی آنها که ضد فرهنگ بود به شدت پیگیری شد اما مسئولین کشور آنچنان که باید در راستای فرهنگ‌سازی و اشاعه عفاف و حجاب توجهی نمی‌کنند.

گنجعلی با بیان اینکه دولت وظیفه مهمی در تبلیغ حجاب در جامعه دارد، یادآور شد: در بحث عفاف و حجاب باید از ابزارها و شیوه‌های درست فرهنگ‌سازی استفاده کرد که وسایل ارتباط جمعی و رسانه‌ها، هنر، مراکز اعزام مبلغ و متولیان فرهنگ دینی در نهادینه‌سازی فرهنگ حجاب می‌توانند نقش بسیار اثربخشی ایفا کنند.

* رشد و تعالی جامعه در گرو حفظ و پاسداشت ارزش‌های دینی

وی با بیان اینکه حجاب به عنوان حربه‌ای برای دشمنان در راستای دستیابی به اهداف شوم آنها شده است، افزود: دشمن از حجاب به عنوان ابزاری برای کمرنگ کردن اعتقادات مردم استفاده می‌کند که متاسفانه در این خصوص تا حدی موفق بوده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) همدان با اشاره به اینکه دولتمردان کشور درد فرهنگی ندارند، عنوان کرد: بحران‌سازی‌های  متعدد دشمنان، سیاستمداران حکومت دینی را به خود مشغول کرده و فرصت برنامه‌ریزی صحیح را از آنها گرفته و موجب شده تا سیاستمداران فرهنگی و دولتمردان درد فرهنگی نداشته باشند که باید در این عرصه با برنامه‌ریزی صحیح اقدامات مهم و اثرگذار انجام دهند.

وی با بیان اینکه فرهنگ‌‎سازی در حوزه دین باید آگاهانه نهادینه شود، تصریح کرد: با توجه به اثربخشی عفاف و حجاب برای فرد، خانواده و جامعه باید سعی کنیم این حرکت دشمن را که در طول تاریخ متاسفانه با رویکرد جنسیتی وارد و موفق شده سرکوب کنیم.

گنجعلی رشد و تعالی جامعه را در گرو حفظ و پاسداشت ارزش‌های دینی دانست و یادآور شد: اگر بخواهیم نظام ما رو به رشد و تعالی باشد باید به ارزش‌های دینی که یکی از آن حفظ ارزش و هویت زن و مرد و رعایت عفاف و حجاب است توجه لازم داشته باشیم.

وی با ابراز تاسف از اینکه امروزه در فضای مجازی با شبهاتی در موضوع عفاف و حجاب مواجه هستیم، آن را بسیار نگران کننده دانست و بیان کرد: اگرچه این شبهات سطحی است و پاسخ عمیق دارد اما این شبهات که متاسفانه روبه رشد است نگران کننده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) همدان اضافه کرد: در همین راستا لازم است که مسئولین در شبهه‌زدایی و در طرح مهندسی فرهنگی به خصوص در عرصه عفاف و حجاب نهایت تلاش خود را کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات