خبرهای داغ:
بازرسی ماموران آژانس بین المللی انرژی اتمی از دانشگاه های کشور اعتراض هایی را در پی داشت.
کد خبر: ۹۰۳۷۴۲۵
|
۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۸

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، برنامه تلویزیونی « ثریا» درباره مسائل هسته‌ای در حالی به روی آنتن شبکه یک سیما رفت که در قسمتی از این برنامه گزارشی پیرامون بازرسی ماموران آژانس بین المللی انرژی اتمی پخش شد و تعدادی از اساتید و دانشجویان از این اتفاق انتقاد کرده و نگرانی و اعتراض خود را انسبت به این بازرسی ها اعلام کردند.

بازرسی از مراکز علمی امنیت جانی اساتید و دانشجویان را به خطر می اندازد

خلج عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت تاکید کرد: این اقدامات یک نوع عدم امنیت فکری و اندیشه ای را برای اساتید دانشگاه ایجاد می کند و به نوعی تحقیر آمیز است و از همه مهمتر امنیت جانی دانشجویان و اساتید به خطر می افتد.

خلج افزود: روسای دانشگاه و اساتید را توجیح کردند و گفتند احتمال دارد بازرسان بیایند از دانشگاه بازدید کنند و شما با آنها هماهنگی کنید، این برای ما جای سوال است.

وی گفت: ضمن اینکه کلیت ماجرا باعث تاسف است ولی این سوال ریشه ای برای ما وجود دارد که چرا اینها اتاق تمام اساتید را بازدید کردند؟

آیا بازرسی از دانشگاه‌ها باعث تکرار ترور دانشمندان ما نخواهد شد؟

علیرضا معینی عضو هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت ایران هم در این رابطه گفت: بازرسی از مراکز علمی می‌تواند پیامدهای ناگواری را برای ما داشته باشد.

وی افزود: آزادی علم، تحقیقات و پژوهش با این بازرسی‌ها زیر سوال می رود.

این استاد دانشگاه گفت: آیا این بازرسی ها برای اساتید ما تهدید نیست؟ و این ممکن نیست که سلسله جنایت های رژیم صهیونیستی کرد و ترور دانشمندان ما را در پی داشت تکرار شود، بالاخره آنها هم از چنین مواردی شروع شد.

بازرسی‌ها استقلال علمی ما مورد سوءقصد قرار می‌دهد

یکی از دانشجویان هم در این رابطه گفت: در یک روز تعطیل و زمانی که اساتید در دانشگاه نبوده اند بازرسان به دانشگاه وارد شدند و از دانشگاه بازرسی کردند.

دانشجوی دیگری هم افزود: با ادامه این روند استقلال علمی ما مورد سوءقصد قرار می گیرد و کما اینکه تا الان هم این اتفاق رخ داده باشد.

وی گفت: اینکه ما در آینده باید شاهد ترورهایی باشیم را نمی دانم، دانشمندان ما که در گذشته ترور شدند هم از همین طریق شناسایی شدند.

 در 5 سال گذشته یک ریال هم به تنها دانشکده مهندسی هسته‌ای ما داده نشده است 

فریدون عباسی رئیس سابق سازمان انرژی اتمی هم در قسمتی از سخنان خود گفت: در 5 سال گذشته یک ریال هم به تنها دانشکده مهندسی هسته‌ای ما داده نشده است.

وی ادامه داد: چرا ورود اساتید دانشگاه به انرژی اتمی ممنوع شود و سفر 70 دانشجوی ما را وسط راه لغو کنند چون اسم یکی از اساتید هم اسم بنده بوده است، دانشجویان می خواستند به همراه 6 استاد برای بازدید از راکتورها به اصفهان بروند چون فامیل یکی از اساتید عباسی بوده آنها را بازگرداندند.

عباسی تصریح کرد: چرا ورود ما به انرژی اتمی ما ممنوع است ولی آژانس به دانشگاه ما و استاد دانشگاه ما می رود و آنها را از نظر روحی مورد اذیت و آزار قرار می‌دهد و اتاق آن را می‌گردند

انتهای پیام

ارسال نظرات