رئیس دفتر حمایت حقوقی و قضایی رزمندگان شهرستان آستارا خبر داد
رئیس دفتر حمایت حقوقی و قضایی رزمندگان شهرستان آستارا از آغاز به کار دفتر حمایت حقوقی و قضایی از رزمندگان، ایثارگران و بسیجیان واقع در دادگستری شهرستان آستارا خبر داد.
کد خبر: ۹۰۳۷۴۲۹
|
۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۶

حمید پور بایرام صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج در آستارا با اشاره به اهمیت حمایت حقوقی و قضایی از رزمندگان، ایثارگران و بسیجیان اظهار کرد: به‌منظور تقدیر از مجاهدت و ایثارگری‌های رزمندگان اسلام و خانواده معظم شهدا دفتر حمایت حقوقی و قضایی ایثارگران مطابق ماده 203 قانون استخدامی سپاه در دادگستری شهرستان آستارا آغاز به کار کرد.

وی با اشاره به وظایف این دفاتر افزود: انجام هرگونه حمایت حقوقی و قضایی و ارائه خدمات مشاوره‌ای حقوقی به افراد تحت پوشش این دفاتر، قبول وکالت در پیگیری دعاوی و شکایت مطروحه از طرف آن‌ها، ارشاد قضایی، انجام خدمات لازم برای تسریع در رسیدگی به پرونده‌های مطروحه و انجام کلیه وظایف ماده 4 قانون حمایت قضایی از بسیج در مورد افراد آن قانون ازجمله وظایف این دفاتر است.

رئیس دفتر حمایت حقوقی و قضایی از رزمندگان، ایثارگران و بسیجیان در شهرستان آستارا با بیان اینکه حمایت حقوقی و قضایی مهم‌ترین نیاز ایثارگران جنگ تحمیلی به شمار می‌رود گفت: تأسیس دفتر حمایت حقوقی و قضایی ایثارگران در محل دادگستری شهرستان آستارا موجب خواهد شد که خانواده معظم شهدا، ایثارگران و بسیجیان در مراحل دادرسی دچار مشکلات حقوقی نشوند.

جناب سروان پور بایرام تنظیم دادخواست، شکوائیه، اظهارنامه، لایحه، دفاعیه و اعتراضیه را از دیگر فعالیت‌های این دفاتر عنوان کرد و افزود: ارسال نامه تسریع به‌منظور رسیدگی خارج از نوبت پرونده‌ها، مشاوره حقوقی و پاسخ به سؤالات حقوقی و قضایی ایثارگران و کمک به مراجع قضایی در تشخیص اعسار افراد کم‌بضاعت از قبیل ارائه مدارک حقوقی و اسناد احوال و املاک بر عهده این دفاتر است.

پور بایرام با بیان اینکه فعالیت‌های این دفاتر کاملاً رایگان است و هیچ‌گونه حق‌الزحمه‌ای از حمایت خواه دریافت نمی‌شود گفت: افراد تحت حمایت دفاتر شامل؛ جانبازان با حداقل 25 درصد ازکارافتادگی، آزادگان و خانواده اسرا، گروگان‌های بسیج و سپاه شامل، پدر، مادر، همسر و فرزندان و رزمندگان داوطلب به‌شرط داشتن 3 ماه سابقه خدمت متوالی و یل 6 ماه خدمت متناوب در جبهه و کلیه بسیجیان در عضویت فعال و ویژه به‌شرط داشتن حداقل 6 ماه سابقه عضویت در بسیج و استمرار آن تاکنون می‌باشند.

وی نکاتی در رابطه با عملکرد کارشناسان این دفاتر عنوان کرد و گفت: کارشناسان حقوقی این دفاتر بدون الزام به کسب پروانه وکالت از کانون وکلا مطابق قانون استخدامی سپاه می‌توانند در کلیه مراحل دادرسی از طرف افراد تحت حمایت به‌عنوان وکیل اقدام می‌کنند.

وی در پایان با اشاره به آیه من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق گفت: از زحمات فرماندهی محترم سپاه ناحیه آستارا و ریاست محترم دادگستری و دادستان محترم شهرستان و کلیه کارشناسان قضایی که در تأسیس و راه‌اندازی این دفتر همکاری لازم را داشتند تقدیر و تشکر به عمل می‌آید.

به گزارش بسیج ، دفتر حمایت حقوقی و قضایی پیش‌تر در سپاه ناحیه فعالیت داشت که پس از هماهنگی و رایزنی‌های لازم با ریاست محترم دادگستری شهرستان، در محل دادگستری اتاق کاری در این خصوص به این دفتر اختصاص داده شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات