فرماندار هشترود:

سرمایه گذاران بوم گردی در منطقه هشترود حمایت می شوند

فرماندار هشترود در جلسه گردشگری و بررسی راهکارهای توسعه گردشگری و بوم گردی، گفت: برای رونق گردشگری شهرستان هر سرمایه گذاری که خانه های قدیمی روستایی را احیا و بومی گردی را ترویج کند از حمایت دولت برخوردار خواهد بود.
کد خبر: ۹۰۳۷۴۵۷
|
۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، امین امینیان  با اشاره به اینکه پس از کشاورزی گردشگری به عنوان قطب و مستعد سرمایه گذاری در هشترود می باشد، افزود: راه‌اندازی و افتتاح خانه‌های بوم‌گردی در روستاهای هدف گردشگری هشترود می‌تواند در معرفی و شناساندن و جذب گردشگر و توریسم و اشتغال از نقش موثری برخوردار باشد.
وی افزود: صنعت گردشگری روستایی منطقه می تواند رونق اقتصادی را دوچندان بخشد.
امینیان اظهارداشت: اخذ ورودی در برخی موارد از گردشگران ذهن منفی برای گردشگر بوجود می آورد که بهتر است به جای ورودی ایجاد بازار صنایع دستی منطقه بهترین منبع درآمد زایی باشد.
وی ادامه داد : 52 اثر تاریخی ثبت شده در محدوده شهرستان هشترود وجود دارد که بزرگ ترین آنها قلعه تاریخی ضحاک است که یک سایت معتبر گردشگری در دنیا می‌باشد.
 کارشناس ارشد گردشگری اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان هم از صدور 80 پروانه اقامت گاهی بوم گردی در استان هز اول سالجاری خبر داد.
محمد رضا رخش ماه گفت: در این زمینه شهرستانهای کلیبر و خداآفرین با 35 مجوز صدور پروانه بوم گردی رتبه اول و شهرستان اسکو با 30 مجوز رتبه دوم استانی را دارد که امیدواریم شهرستان هشترود رتبه سوم استانی را کسب نماید.
وی از احداث خانه های گلی با مجوز بنیاد مسکن در روستاها خبر داد و گفت : دهیاران و بخشداران باید در توسعه گردشگری و بوم گردی روستایی نقش آفرینی کنند و سرمایه گذاران در این زمینه را راهنمایی نمایند.
 رئیس اداره آموزش گردشگری اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان هم از جذب راهنمای فرهنگی و گردشکری در شهرستان ها خبر داد و افزود: افراد علاقه مند می توانند به اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان و شهرستانها مراجعه کنند تا پس ازآموزش به عنوان راهنمای فرهنگی و گردشگری شروع بکار نمایند.
خانم محجبه بارعی گفت: راه اندازی اقامتگاههای بوم گردی ، یکی از طرح های ویژه برای توسعه گردشگری در روستاها و مناطق دارای چشم اندازها و جاذبه های طبیعی و تاریخی است و هدف از آن توسعه بومگردی و طبیعت گردی و ایجاد شغل و درآمد برای اهالی بومی و محلی است .
وی اظهارداشت: اقامتگاه ­های بومگردی، اقامتگاه ­هایی هستند که در محیط ­های طبیعی و بومی با رعایت بالاترین سطح ممکن ضوابط زیست­ محیطی و به شکلی سازگار با معماری بومی، بافت تاریخی و سیمای طبیعی منطقه تأسیس شده و ضمن حداکثر تعامل با جامعه محلی و توجه به تنوع اقلیم، زمینه حضور گردشگران را با کیفیتی قابل قبول و تعریف شده فراهم می ­کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار