رئیس اداره بهزیستی شهرستان کوهدشت با اشاره به احداث مرکز سلامت اجتماعی در خیابان بوعلی عنوان کرد: آسیب‌های اجتماعی مسئله‌ای فراگیر است، رسانه‌ها و خبرنگاران می‌توانند برای آگاهی مردم و پیشگیری از این آسیب‌ها نقش مؤثری داشته‌ باشند.
کد خبر: ۹۰۳۷۴۷۷
|
۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، میرزاعباس فتحی  امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه شبکه‌های مجازی یکی از عوامل بروز آسیب‌های اجتماعی‌ست، افزود: در شهرستان کوهدشت حدود 12هزار کودک 3 تا 6 سال در سال 96 متولد شده که از این آمار 93درصد کودکان غربالگری شده و حدود230 نفر نیز برای درمان رایگان به مراکز بینایی‌سنجی معرفی شده‌اند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان کوهدشت ضمن تقدیر از شبکه بهداشت و درمان کوهدشت با اشاره به انجام غربالگری شنوایی در بیمارستان امام‌خمینی این شهرستان عنوان کرد: در سال گذشته 4034 مورد تولد در بیمارستان کوهدشت رخ داده که همه این نوزادان غربالگری شنوایی شده‌اند، اما ممکن است برخی زایمان‌ها نیز در مناطق دیگر انجام شده باشد.

وی با بیان اینکه 5 کمپ مجوزدار و 2 کمپ سرپایی در شهرستان کوهدشت وجود دارد، بیان کرد: در سال 96 در منطقه یاری‌بگ برای ترک‌اعتیاد افراد مراجعه‌شده به بهزیستی که توان مالی را نداشته‌اند، 20 میلیون تومان پرداخت شده‌است.

فتحی با اشاره به شیوع مواد صنعتی در بین جوانان گفت: کمپ غیرمجاز در شهرستان کوهدشت وجود ندارد و 17 کمپ غیرمجاز در این شهرستان در سال‌های گذشته تعطیل شده‌است، در حال حاضر متولیان کمپ‌ها باید دارای تحصیلات مرتبط در رشته‌های روانشناسی و علوم اجتماعی باشند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان کوهدشت با بیان اینکه در سال گذشته 400میلیون تومان به معتادان بهبودیافته در شهرستان کوهدشت پرداخت‌شده، خاطرنشان کرد: در سال 96 با همکاری آموزش و پرورش 115 کارگاه پیشگیری از معلولیت‌ها در کوهنانی و کوهدشت برگزار شده‌است.

وی اظهار داشت: در شهرستان کوهدشت 35میلیون تومان برای 50 خانواده ناتوان از انجام آزمایش آمنیوستز(بررسی غربالگری سندرم داون) پرداخت شده که در انجام این آزمایش‌ها یک مورد مشکوک به سندرم داون شناسایی شده‌است.

وی با تأکید بر اینکه در شهرستان کوهدشت 4000 معلول شناسایی شده‌است، افزود: کمیته‌های مناسب‌سازی اماکن برای معلولان در این شهرستان فعال‌شده، برای استفاده مناسب معلولان این شهرستان از اماکن نیاز به همکاری ادارات و بانک‌هاست که مناسب‌سازی کلیه ادارات شهرستان کوهدشت نیز ارزشیابی شده‌است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان کوهدشت با اشاره به احداث آسانسور برای رفت‌وآمد معلولان و سالمندان در اداره بهزیستی این شهرستان عنوان کرد: شهرستان کوهدشت جوان‌ترین شهرستان استان است و 8 درصد افراد این شهرستان سالمند هستند.‌

وی با بیان اینکه 30 میلیون تومان وام بلاعوض برای احداث خانه‌های خودساخت در شهر و 18 میلیون تومان در روستا به خانواده‌هایی که دارای 2 معلول هستند، تعلق می‌گیرد، بیان کرد: در سال گذشته در شهرستان کوهدشت خانواده‌های دارای 2 معلول شهری 27 مورد و خانواده‌های دارای 2 معلول روستایی 15 مورد بوده که 700 میلیون تومان برای احداث خانه‌های خودساخت به آنها پرداخت شده‌است.

فتحی با اشاره به اینکه در سال گذشته 2میلیارد و 180میلیون تومان وام خوداشتغالی به معلولان در شهرستان کوهدشت پرداخت‌شده که 75 تا 80 درصد آنها منجر به اشتغال شده‌است، گفت: بیمه 32 نفر مشغول به‌کار در این شهرستان کوهدشت از اداره‌ بهزیستی تأمین می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان کوهدشت با اشاره به اینکه یکی از خیرین این شهرستان ماهیانه مبالغی به حساب 100 کودک بی‌سرپرست واریز می‌کند، تصریح کرد: در شهرستان کوهدشت 6 مؤسسه خیریه مجوزدار، یک مرکز جامع توانبخشی، 7مهدکودک شهری، 15روستامهد، 2 انجمن مردم‌نهاد پیشگیری، 2 مرکز مشاوره تحصیلی و یک مرکز سلامت محلی وجود دارد.

وی اظهار داشت: با نظارت بهورز تعذیه کودکان2 تا 6سال در روستامهدهای شهرستان کوهدشت با غذای گرم انجام می‌شود که در سال گذشته 150مییلون تومان برای تغذیه به مهدروستاها پرداخت داده‌ شده‌است.

فتحی با اشاره به اینکه جمع‌آوری کودکان خیابانی و متکدی برعهده‌ی شهرداری‌ست، افزود: شماره تلفن 123 در شهرستان کوهدشت دارای 8 کارشناس بوده و برای رسیدگی به گزارش‌های کودک‌آزاری و سایر موارد آسیب‌های اجتماعی در این شهرستان فعال است که در سال گذشته 128 نفر با 123 تماس داشته‌اند، 215 مورد از این خانواده‌ها گزارش تهیه‌شده و 41 میلیون تومان نیز به آنها پرداخت شده‌است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان کوهدشت با اشاره به احداث مرکز سلامت اجتماعی در خیابان بوعلی عنوان کرد: آسیب‌های اجتماعی مسئله‌ای فراگیر است، رسانه‌ها و خبرنگاران می‌توانند برای آگاهی مردم و پیشگیری از این آسیب‌ها نقش مؤثری داشته‌ باشند.

وی با اشاره به ارائه خدمات دولت الکترونیک در اداره بهزیستی شهرستان کوهدشت بیان کرد: این شهرستان دارای 1300مستمری‌بگیر است، 180 زن بی‌سرپرست در شهرستان کوهدشت دارای بیمه تأمین‌اجتماعی‌ست و 65 نفر شبه‌خانواده نیز در این شهرستان شناسایی شده‌است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات