خبرهای داغ:
کارشناس مذهبی آستان قدس رضوی عنوان کرد

تشکیل امت واحده اسلامی از مهم‌ترین دلیل حضور امام رضا(ع) در خراسان

کارشناس مذهبی آستان قدس رضوی با اشاره به دلایل حضور امام رضا(ع) در خراسان و اینکه تمام مردم ایران مدیون این حرکت تاریخی امام رضا(ع) هستند تشکیل امت واحده اسلامی را مهم‌ترین دلیل ایشان از این حرکت دانست.
کد خبر: ۹۰۳۷۵۳۶
|
۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵

تشکیل امت واحده اسلامی از مهم‌ترین دلیل حضور امام رضا(ع) در خراسانبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام حسین شریعتی‌نژاد امروز در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه شهرستان بهار با گرامیداشت دهه کرامت به تشریح دلایل حضور امام رضا(ع) در خراسان پرداخت و اظهار داشت: امام رضا(ع) در سفر تاریخی که به سمت ایران داشتند دو اقدام بسیار مهم و اساسی را انجام دادند.

وی با بیان اینکه در جامعه مطالعه دلایل حرکت تاریخی امام رضا(ع) به خراسان مورد غفلت قرار گرفته است، افزود: باید با مطالعه موشکافانه دلایل حرکت تاریخی امام رضا(ع) به مشهد را نقشه راه سیاسی و اجتماعی خود قرار دهیم.

این کارشناس مذهبی آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه سیاست امام(ع) در این حرکت به سمت خراسان تنها در راستای افشای سیاست‌های خائنانه حکومت عباسی محدود نمی‌شود، گفت: امام رضا(ع) با این حرکت به دنبال آرمان و هدف والا بود.

وی به زندگی منحصر به فرد امام رضا(ع) در بین امامان معصوم اشاره و عنوان کرد: محیط زندگی حضرت امام رضا(ع) در میان زندگی ائمه از ویژگی منحصر به فردی برخوردار است به طوری که این امام همام(ع) تنها امامی است که تا نزدیک‌ترین رده‌ها و در بالاترین سطح یک حکومت قرار گرفتند.

شریعتی‌نژاد با تاکید بر اینکه تمام مردم ایران مدیون این حرکت تاریخی امام رضا(ع) هستند تشکیل امت واحده اسلامی را مهم‌ترین دلیل ایشان از این حرکت دانست و تصریح کرد: اوج حاکمیت اراده الهی و سیطره آن بر همه جوامع الهی ساختن تمدن اسلامی است که تمام انبیاء برای آن تلاش کردند تا جوامع اسلامی تحت حکومت اسلامی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه امام رضا(ع) با این حرکت به دنبال امت‌سازی بود، گفت: در ساختن تمدن اسلامی دو مهم رابطه امام و امت و رابطه میان امت از اهمیت ویژه برخوردار است که امام رضا(ع) به آن توجه خاص داشت به طوری که عمده فرمایشات ایشان در این دو بعد است.

این کارشناس مذهبی آستان قدس رضوی با اشاره به فرمایشات امام رضا(ع) که کلمه «لا اله الا الله» دژ و حصار محکم من است، گفت: فرمایش ایشان به این معنی است که توحید در صورتی مقبول درگاه خداوند است که همراه با پذیرش ولایت اهل بیت(ع) باشد که در این صورت از عذاب الهی مصون می‌ماند.

وی با بیان اینکه امام رضا(ع) با حرمت تاریخی خود به مشهد به دنبال ایجاد زندگی آزادانه برای مردم بود، یادآور شد: زندگی آزادانه در گرو بندگی خداست به طوری که اگر انسان به کلمه «لا اله الا الله» ایمان نداشته باشد دچار بندگی غیر خدا، فرعونیان، نمرودها، استکبار جهانی و دچار بندگی پول و مقام و شهوت می‌شود.

شریعتی‌نژاد شرط توحید و آزادی از بند فرعونیان، مستکبران و... را در پذیرش ولایت امام معصوم(ع) دانست و بیان داشت: امام رضا(ع) آمده تا ما یک امت واحده اسلامی تشکیل و زیر سایه خورشید تابناک امام رضا(ع) بتوانیم امت خوبی برای این امام(ع) باشیم.

وی به ضرورت ترویج سبک زندگی رضوی در جامعه پرداخت و عنوان کرد: معارف حضرت رضا(ع) به این معطوف است که چطور زندگی کنیم و سبک زندگی که امام رضا(ع) برای ما تعریف کرده در زندگی خود جاری سازیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات