خبرهای داغ:
امام جمعه تبریز در خطبه های نمازجمعه این هفته با اشاره به اینکه رهبر فرزانه انقلاب در ماه‌های اخیر ملاقات‌های زیادی با مسئولان کشور در بحث اقتصاد و ریشه‌کنی فقر و فساد داشته است، اظهارداشت: ایشان ریشه‌کن کردن فقر و فساد را اولویت نخست جامعه و برخورد قاطع با فساد و مفسدان اقتصادی را یک مسئله بسیار مهمی می دانند.
کد خبر: ۹۰۳۷۵۴۲
|
۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم  با تاکید بر مقابله با توطئه اقتصادی دشمن، گفت:  مردم باید از مسئله اسراف غافل نبوده و از زیاده‌روی و ولخرجی دوری کنند چراکه رعایت آن به نفع مردم و مستضعفان خواهد بود.

وی ادامه داد: افراد دارای نقدینگی بالا باید نقدینگی خود را به سمت تولید هدایت کنید تا آن نقدینگی به چرخه افتاده و جامعه از آن استفاده کند و زمینه برای کارآفرینان فراهم شود تا آن پول‌ها در خدمت تولید قرار گیرد.

حجت الاسلام آل‌هاشم اضافه کرد: البته افرادی که در تجارت برون مرزی هستند هم مراقب باشند تا خدایی ناکرده جنسی که در داخل کشور تولید می‌شود و امکان فراهم شدن آن وجود دارد را وارد کشور نکنند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به دهه کرامت و میلاد حضرت امام رضا علیه السلام، اظهارداشت: این دهه فرصت مناسبی برای ترویج ابعاد مبارزات فرهنگی و معنوی آن امام همام است که می توان سبک زندگی اسلامی از نگاه ایشان، اقدامات علمی ایشان در موضوع امامت و شبهاتی که از جانب امام رضا پاسخ داده شده است در بین مردم تشریح کرد.

حجت الاسلام آل هاشم در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اهمیت صرفه‌جویی در مصرف انرژی نیز گفت: وضعیت بحرانی آب در استان برای آینده حاد اعلام شده است به طوریکه به دلیل کمبود شدید بارندگی، با بحران آب مواجه هستیم و چهار سد اصلی تامین‌کننده آب شرب در استان با کاهشی به میزان ۵۰ درصد روبه‌رو شده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی بیان کرد: میزان بارش استان از ابتدای سال‌جاری ۱۰۰ میلی‌متر اعلام شده که اگر مدیریت مصرف آب را در همه بخش‌ها جدی نگیریم، قطعا سال آینده با بحران آب مواجه خواهیم شد.

ارسال نظرات