خبرهای داغ:
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه برگزاری جشنواره ملی سرود رضوی بسیار ارزشمند است، بر برگزاری جشنواره سرود علوی و فاطمی تاکید کرد.
کد خبر: ۹۰۳۷۵۵۰
|
۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۱
جشنواره‌های ملی سرود علوی و فاطمی برگزار شود/تقدیر از برگزار کنندگان جشنواره سرود رضوی
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله محسن اراکی در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره ملی سرود رضوی که پیش از ظهر امروز در تالار مرکزی شهر برگزار شد ضمن تبریک ایام دهه کرامت اظهار کرد: اهل بیت (ع) گنجینه‌های گران بهایی در اختیار ما قرار داده‌اند و ما باید از این گنجینه‌ها در زندگی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه در جهان، مردمی مانند مردم ایران نداریم افزود: برخی از آیات و روایات در خصوص ایرانیان است و مفسران شیعه و سنی زیادی نیز این مسئله را بیان کرده‌اند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه برگزاری جشنواره ملی سرود رضوی بسیار ارزشمند است خاطرنشان کرد: هیچ مقوله‌ای در تاریخ ادبیات اسلامی وجود ندارد که همانند عشق به پیامبر عواطف جامعه را برانگیخته کند.

وی ادامه داد: در میان جوامع عرب، جامعه شیعی عراق همواره از گذشته تا کنون از نظر شعر نسبت به دیگر جوامع برتر و بهتر بودند و در طول تاریخ جوامع عرب، برتر از شعر جوامع شیعی عراق وجود ندارد و راز این مسئله ارتباط با پیامبر و معصومین (ع) است.

عضو خبرگان رهبری گفت: در هندوستان حدود ۴۰۰ میلیون هندو وجود دارد که در ایام محرم و روز عاشورا برای امام حسین (ع) عزاداری می‌کنند و این مسئله‌ای است که نشان دهنده عظمت معصومین (ع) است.

وی اظهار کرد: براساس بررسی‌های انجام شده، بهترین شعر‌های شاعران که در دل مردم نقش بست و جاودانه شد، در خصوص پیامبر (ص) سروده شده است و بسیاری از مردم نیز شعر‌هایی را حفظ کرده‌اند که در خصوص اهل بیت (ع) سروده شده است.

آیت‌الله اراکی با تأکید بر اهمیت شعر در اسلام تصریح کرد: برخی از شاعران را هیچکس جز عده معدودی نمی‌شناسند و بدون تردید این شعر نمی‌تواند در جامعه تحول ایجاد کند، بلکه شعری می‌تواند تحول ایجاد کند که مردم آن شعر و شاعر را بشناسند.

وی افزود: مهمترین عنصری که می‌تواند فطرت انسان‌ها را به حرکت در بیاورد و با ارزش‌های متعالی آشنا کند، شعر است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه شاعران و افرادی که شعر می‌خوانند باید تشویق شوند عنوان کرد: تمام سوره‌های قرآن نوعی آوا و موسیقی دارند که با دیگر سوره‌های متفاوت است بنابراین هر سوره‌ای را اگر بخواهیم خوب بخوانیم باید ریتم و موسیقی آن را رعایت کنیم البته معنای آیات نیز در نوع آهنگ تاثیرگذار است.



حضرت زهرا (س) مظلوم‌ترین شخصیت در میان اهل بیت است

وی بیان کرد: شروع و برگزاری این جشنواره بسیار خوب است و باید ادامه پیدا کند و حتی می‌توانیم جشنواره سرود محمدی، علوی، فاطمی و ... داشته باشیم؛ ما تاکنون نتوانسته‌ایم حضرت فاطمه (س) را به جهان اسلام معرفی کنیم و مظلوم‌ترین شخصیت در اهل بیت (ع) حضرت فاطمه (س) است و به همین دلیل نیاز زیادی به جشنواره سرود فاطمی داریم تا ایشان را به همه معرفی کنیم.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: امیدواریم که برگزاری این‌گونه جشنواره‌ها در قم و کشور ادامه داشته باشد و شاهد تحولی عظیم در زمینه شعر و سرود در کشور باشیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها