امام جمعه یزد عنوان کرد:

دلال ها و واسطه ها عامل اصلی تلاطم بازار

امام جمعه یزد گفت: تعالی و پیشرفت کشور در عرصه‌های گوناگون درگرو تکیه به توان داخلی و ظرفیت‌های بی‌نظیر گروه‌های مردمی است.
کد خبر: ۹۰۳۷۵۶۸
|
۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، امام جمعه یزد در خطبه‌های این هفته نمازجمعه یزد با اشاره به آیاتی از قرآن کریم گفت: خداوند متعال در آیات سوره مبارکه انفال مسلمین را به اتحاد و همدلی و صبر و مقاومت در برابر دشمنان سفارش کرده است.

«آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی» ادامه داد: خداوند کریم در این آیات نورانی بر ضرورت اعتماد به خداوند و حمایت از پیامبر در سختی‌هایی که در مقابل با دشمنان دارد تاکید و پیروزی و سعادت مسلمانان با توکل و استقامت را وعده تخلف ناپذیر الهی بیان فرمود: ه است

وی با یادآوری دیدار اخیر فرستاده ویژه رهبری با رئیس جمهور روسیه، اذعان داشت: فرستادن نمایندگانی از کشورمان به روسیه اقدام هوشمندانه‌ای بود که در جهت خنثی کردن توطئه‌های اقتصادی آمریکا و غرب صورت گرفت.

نماینده، ولی فقیه در استان یزد تصریح کرد: مقابله در برابر کشور‌های غربی و آمریکا که مغرورانه خود را صاحبان دنیا و قدرت مطلق می‌دانند نیازمند ایجادتشکلی از کشور‌های مستقل و توانمند برای پاسخ به این عربده کشی هاست.

آیت الله ناصری ادامه داد: اقدام پیشدستانه مسئولان و دولتمردان برای برقراری ارتباط هدفمند با سایر کشور‌ها و خنثی کردن توطئه‌ها و تحریم‌های آمریکایی‌ها قطعا مؤثر واقع خواهد شد.

خطیب این هفته نماز جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت مبارزه با مفاسد اقتصادی و افزایش نظارت‌ها تأکید کرد و بیان داشت: دولتمردان و نهاد‌های نظارتی و ذی‌ربط باید با جدیت مانع بروز فساد و رانت در فرآیند واردات کالا، خصوصی‌سازی‌ها و فروش شرکت‌ها و اموال دولتی شوند.

ناصری، واسطه‌ها و دلال‌ها در فرآیند واردات و توزیع کالا را عامل ایجاد تلاطم در بازار دانست و خاطرنشان کرد: دولت باید تلاش کند تا شرکت‌های بزرگ واسطه‌ای و دلالان بازار را از سر راه بردارد، چراکه این مهم، آرامش و ثبات بازار را به دنبال خواهد داشت.

نماینده، ولی فقیه در استان با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی برای حل معضلات اقتصادی کشور، عنوان کرد: تعالی و پیشرفت کشور در عرصه‌های گوناگون درگرو تکیه به توان داخلی و ظرفیت‌های بی‌نظیر گروه‌های مردمی است.

گرامیداشت دهه کرامت و اشاره به فضائل و کرامات امام رضا (ع) از دیگر محور‌های خطبه‌های ایراد شده توسط آیت‌الله ناصری در نماز جمعه این هفته شهر یزد بود.
ارسال نظرات