رئیس کمیسیون عمران از تدوین طرحی برای خانه‌دار شدن اقشار ضعیف جامعه خبر داد.
کد خبر: ۹۰۳۷۶۰۵
|
۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم،با بیان اینکه خرید مسکن بخش عمده‌ای از سبد هزینه‌ای خانوار‌ها را به خود اختصاص می‌دهد، اظهار داشت: پیش از موج گرانی مسکن تسهیلاتی که دولت در قالب صندوق سپرده برای خرید مسکن در اختیار خریداران قرار می‌داد، حداکثر 45 درصد قیمت مسکن است و خریدار باید مابقی آن یعنی 55 درصد قیمت خانه را از منابع دیگر تامین می‌کرد.

بیشتر بخوانید:

یک نماینده: عدم ثبات در بازار مسکن مردم را دچار مشکل کرده است

وی با بیان اینکه با افزایش قیمت مسکن، صندوق سپرده کمتر از 30 درصد قیمت مسکن را به خریداران تسهیلات می‌دهد و 70 درصد آن را باید از مکانیزم دیگری فراهم کنند، افزود: معنی این اتفاق این است که اقشار ضعیف برای خانه‌دار شدن با مشکل روبه‌رو هستند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر اینکه دولت باید به نوعی نیاز لایه‌های پایین جامعه را در زمینه تهیه مسکن تامین کند ، تصریح کرد:دولت می تواند 200 هزار مسکن مهر‌هایی که متقاضی ندارد را در قالب مسکن اجتماعی و یا هر عنوان دیگری به محرومین واگذار کند.

رضایی با بیان اینکه دولت و مجلس باید مکانیزم‌های حمایتی را برای خاندار شدن دهک‌های پایی جامعه ایجاد کنند، اظهار داشت: اعضای کمیسیون عمران با کمک کارشناسان مرکز پژوهش‌های قوه مقننه در حال تدوین طرحی برای تأمین مسکن اقشار ضعیف و دهک‌های پایین جامعه هستند که به دولت ارائه دهند تا به دلیل داشتن بار مالی دولت در قالب لایحه‌ای آن را به مجلس ارائه دهد.

نماینده مردم جهرم در مجلس در توضیح محور‌های طرح مذکور، گفت: تسهیلات ارزان قیمت متناسب با توان خریدار برای باز پرداخت آن، کاهش نرخ سود تسهیلات مسکن و افزایش دوره بازپرداخت و همچنین ارائه وام بدون سپرده گذاری اولیه از جمله محور‌های این طرح است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: البته بنده طی نامه‌ای با موضوع نیاز کشور به تولید مسکن، نیاز دهک‌های پایین جامعه به تهیه مسکن و همچنین ایجاد مکانیزم برای خانه‌دار شدن اقشار ضعیف با رئیس جمهور مکاتبه کرده‌ام که تاکنون پاسخی دریافت نکرده‌ام.

ارسال نظرات